Forum > Färdiga produktioner
Nikolaus vo Knorring - My Dog
Nikolaus:
* LÅTNAMN: My Dog
* ARTIST: Nikolaus von Knorring
* GENRE: Pop
* KOMPOSITÖR: NvK
* Text: NvK
* PRODUCENT: NvK
* INSPELNINGSÅR: 2007
* FORMAT: Mp3 192kbps
download-free-pictures.com
Lyssna på den nya poplåten "My Dog" Det är en ironisk sång om vad du skulle göra för att få som du vill.
Lyssna hi-fi http://neitcho.com/music/Nikolaus_von_Knorring-My_Dog.mp3 : bredband
Lyssna lo-fi http://neitcho.com/music/Nikolaus_von_Knorring-My_Dog24kbps.mp3 : modem
slaptap:
Ey, lite latinofeeling här...mysigt... :P
Trevligt gureplock, najs sång och sjyssta melodier... B)
Lite kort möjligtvis...hade gärna sett att låten var längre. Lite fundersam över breaket vid 1:00...känns som att låten tappar farten där...kanske komplettera med lite gureplock där för att bibehålla flytet... ;)
tsmalmbe:
Intressant, men jag tycker kompet (mest på grund av trummorna) låter lite för schlageraktigt. Så är det basfattigt, men kanske det är meningen? Har du dubbat sången artificiellt, den låter lite väl choruserad.
Nikolaus:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 12.03.2007, 09:43:00 ---Så är det basfattigt, men kanske det är meningen? Har du dubbat sången artificiellt, den låter lite väl choruserad.
--- Slut citat ---
Det här med basen har en viss förmåga att bli ett dilemma för mig. Har hög-pass på det mesta, inte så mycket eq för övrigt. Testar dra ner på filtret, då blir det dovt och låter som sången ligger ovanpå musiken. Kanske har för mycket tjaffs på bas området, kagge + en 10" handtrumma. Sången är bitvis dubbade med flera insjungningar inge artficiellt.
Hellpig:
Lite eget sound tror jag bestämt, snyggt mixat - allting kommer ju fram klart och fint. Arrangemangen är inte heller helt självklara men bra - alltså ett plus i kanten. Lite kort är den allt men det är kanske bara bra, bättre lite för kort än lite för lång på något sätt. Kan tänka mig att den växer en del som man lyssnar mer på den (har bara lyssnat en gång så här långt) men det är inte riktigt något som jag går igång på - tyvärr. Men det behöver ju inte du bli ledsen för - det är ändå tummen upp.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida