Forum > Demolåtar
Perrra - Cry
ynot:
du sjunger rätt lik en tjej här , svårt att få grepp om låten med dåliga nivåer vilket den nog behöver för mig i alla fall. Lite dussin russin men det driver fint i sticket. djonas gura blir lite gåslever på skogaholmslimpa:)
men sitter säker fint på 100 procent partyt..
tony
perrra:
hahaha... jaa.. detta blir nån slags udda stil..
Dansband, möter country och metal på nåt sätt :D
Distade guror och plockgura som countrystil, med dansbandsackord :)
fäääntäästiko!
Blir kul att ordna detta med Ellen ... men hinner dock inte nu ..
Full planering för Artistjakten http://efterfesten.com/popups/artistjakten/index.html
Mer kan jag inte säga ;)=
Bengan_gbg:
Jag tycker det låter jättekonstigt med "dansbandspopkompet" ihop med tokdistgurorna. Tror det skulle svänga mer om låten om du "lättade på disten" och drog den mer åt "nashville" så att säga....solot är skitbra spelat - men hamnar lite fel ihop med "stuket" (i mina öron!)
Glöm inte att ändra i texten när tösen får ta över....
Ola:
--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 08.01.2008, 18:57:08 ---Jag tycker det låter jättekonstigt med "dansbandspopkompet" ihop med tokdistgurorna. Tror det skulle svänga mer om låten om du "lättade på disten" och drog den mer åt "nashville" så att säga....solot är skitbra spelat - men hamnar lite fel ihop med "stuket" (i mina öron!)
Glöm inte att ändra i texten när tösen får ta över....
--- Slut citat ---
mitt i prick
freddy:
Musikaliskt är detta inget alls för mig. Men produktionsmässigt tänkte jag på följande:
Det känns inte som att kompgitarren riktigt "sitter" i mixen, den låter verkligen pålagd i efterhand. Solot känns även det lite konstigt i tonen, lite stelt och digitalt. Solot är annars det bästa i låten och jag tycker du har fått till det att passa denna låt bättre än den osmakliga shredfesten i förra dagsländan. Men du säger samtidigt att det är en slask, så jag vet inte om du kanske ska göra om allt sen?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida