Forum > Demolåtar

Monsarl - Knorr

<< < (2/2)

Emulator:
tycker bakgrunsen är det som funkar bäst faktiskt, bassljudet ger mig mest huvudvärk och pitchbendningen blir man lite halvgalen av.

måste hända nåt med slingaen ELLER ljudet.....helst ljudet, annars blir det jobbigt att lyssna på.

övrigt tycker jag låter bra!

Bassebas:

--- Citat från: Emulator skrivet 12.03.2007, 22:11:17 ---...måste hända nåt med slingaen ELLER ljudet.....helst ljudet, annars blir det jobbigt att lyssna på...

--- Slut citat ---

Har du något tips hur jag skulle kunna förbättra ljudet?  :rolleyes:

Emulator:
ja, man kan ju inte bara gnälla eller hur ? ;)

njaej....lite mindra knarrig, skulle vilja testa med ett lite flatare ljud.....kanske?

lite enerverande just nu, enligt MIN uppfattning. andra kanske tycker tvärt om...jag brukar kunna få ur mig saker andra avskyr ibland så ;)

testa lite, men mjukare bör den nog bli...:)

DåligtGehör:
Först tycker jag det låter för djävligt med det basljudet...

Men sen kommer alla de där standardgrejer som verkar finnas i varenda djävla trancelåt och då ändrar jag mig och tycker att basen är största behållningen. Den är lite rolig på nåt sjukt sätt - fast det var kanske inte det du avsåg?

Men ändå gör du standardtranceprylarna lite passande galna så det är ändå rätt bra. (väldigt vad jag är hit och dit).

---

Är det totalförbjudet i trance att lägga t.ex. ackord med ett mer vanligt pianoljud (utan jättedelay), att använda en flöjt någon gång istället för vanliga trancesyntljud. Jag tycker att det lilla jag hör trance och liknande så används nästan alltid samma ljudtyper och byggstenar. (Har möjligen frågat det här tidigare).

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion