Kontrollrummet

Monsarl - Knorr

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bassebas

  • Vilse
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 139
  • Skrälldus!
    • Visa profil
Låtnamn: Knorr
Artist: Bassebas
Text/Musik:jag
Mix/Arr/Prod:jag
Genre:Trance
Status:Demo, skiss
Tillverknings år:2007
Storlek:3,21 meg
Låtlängd:2:20

Alla tankar angående uppbyggnad, mix eller vad som helst uppskattas!  :)
Själv tror jag att jag inte är riktigt nöjd med introt, vad tycker ni?
Nånting som borde bytas ut?

mvh// Bassebas
 :rolleyes:

Edit: Ny länk
http://www.speedyshare.com/368944548.html   
« Senast ändrad: 11.03.2007, 22:18:20 by Bassebas »


Utloggad Bassebas

  • Vilse
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 139
  • Skrälldus!
    • Visa profil

Utloggad tsmalmbe

Försökte dra in länken i winamp. No luck

Öppnade speedyshare-fönstret, och försökte dra in länken i winamp. No luck.

Jag tror vi har hittat problemet till att ingen kommenterar!
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad pirateKING

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 202
  • Rockstar in Japan
    • Visa profil
    • Pingvinfilm
Tjena. Jag gillar varken basslingan eller basljudet. Är för tomt i bakgrunden. Du behöver mer bakgrund. Nu blire lite kaka på kaka med flera leads.

En stadig bakgrund skulle lyfta enormt. Clappen har alldleles för långt reverb. Den låter för mycket.

Annars låter trummorna rätt mysigt.
http://pingvinfilm.se


Utloggad Bassebas

  • Vilse
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 139
  • Skrälldus!
    • Visa profil
Tjena. Jag gillar varken basslingan eller basljudet. Är för tomt i bakgrunden. Du behöver mer bakgrund. Nu blire lite kaka på kaka med flera leads.

En stadig bakgrund skulle lyfta enormt. Clappen har alldleles för långt reverb. Den låter för mycket.

Annars låter trummorna rätt mysigt.

Tja, alltid kul med folk som svarar ärligt!  :)
Basen tror nog jag att kommer att stanna, låten var egentligen bara lite experimenterande i nya tankar och sätt ungefär.
Har du något fint tips som skulle lyfta bakrunden? Clappen ska jag se över direkt, blir lite trött i öronen efter att ha hållit på ett tag heh  :D


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
tycker bakgrunsen är det som funkar bäst faktiskt, bassljudet ger mig mest huvudvärk och pitchbendningen blir man lite halvgalen av.

måste hända nåt med slingaen ELLER ljudet.....helst ljudet, annars blir det jobbigt att lyssna på.

övrigt tycker jag låter bra!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Bassebas

  • Vilse
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 139
  • Skrälldus!
    • Visa profil
...måste hända nåt med slingaen ELLER ljudet.....helst ljudet, annars blir det jobbigt att lyssna på...

Har du något tips hur jag skulle kunna förbättra ljudet?  :rolleyes:


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
ja, man kan ju inte bara gnälla eller hur ? ;)

njaej....lite mindra knarrig, skulle vilja testa med ett lite flatare ljud.....kanske?

lite enerverande just nu, enligt MIN uppfattning. andra kanske tycker tvärt om...jag brukar kunna få ur mig saker andra avskyr ibland så ;)


testa lite, men mjukare bör den nog bli...:)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


DåligtGehör

  • Gäst
Först tycker jag det låter för djävligt med det basljudet...

Men sen kommer alla de där standardgrejer som verkar finnas i varenda djävla trancelåt och då ändrar jag mig och tycker att basen är största behållningen. Den är lite rolig på nåt sjukt sätt - fast det var kanske inte det du avsåg?

Men ändå gör du standardtranceprylarna lite passande galna så det är ändå rätt bra. (väldigt vad jag är hit och dit).

---

Är det totalförbjudet i trance att lägga t.ex. ackord med ett mer vanligt pianoljud (utan jättedelay), att använda en flöjt någon gång istället för vanliga trancesyntljud. Jag tycker att det lilla jag hör trance och liknande så används nästan alltid samma ljudtyper och byggstenar. (Har möjligen frågat det här tidigare).