Forum > Färdiga produktioner

korea - Above

(1/4) > >>

jonnerstone:
Okej kära vänner....här kommer då en tredje låt från korea. Hoppas ny har lust skriva nå't om denna åsså  :D

För att tidigare lyssnare här ska känna igen sig så kör vi copy & paste.....igen!!

Lägger upp denna låt under en kortare period då det skulle vara trevligt att få lite feedback på allt från låten, utförandet och prodden.
Detta är en låt med mitt band "korea" som heter "Above"
Den är helt digitalt inspelad. Trummorna är inspelade på ett Roland TD3 V-drum set och via midi har vi bytt ut ljuden till EZ-drummer. Gitarr och bas är inspelade via ett Line-6 ljudkort och deras Gearbox. Sången är insjungen i en Röde NT-1000 och vidare genom en Focusrite Voicemaster till ljudkortet (EMU-0404).
Och om ni undrar så är det jag som sjunger.

LÅTNAMN: Above
ARTIST/GRUPP: korea
GENRE: Rock
LÅTLÄNGD:3:25
KOMPOSITÖR:korea
TEXT:Micke.E
PRODUCENT:korea
EV. MEDVERKANDE:Micke.E (jag) -Sång, Micke.H -Gitarr, Robert -Bas, Dennis -Trummor
INSPELNINGSÅR:2007
FORMAT: mp3

Time has come, I'm taking over. Sell your soul it's getting colder.
Fear me love me, no one cares at all.
Trust me and you will get older.

I know, I could have been wrong. So wrong, I just should have known.
I do what I do, don't care if it's wrong, 'cause killing is easy when you hold the gun.
So wrong!

Black or white, you will bend over. Fill your head, never get sober.
Like it, fake it, I don't care at all.
Sit down and do what I told you

I do what I do, don't care if it's wrong, 'cause killing is easy when you hold the gun.
So wrong!

This is your faith, your life in the palm of my hand, I am your pain.
Trust me when i preach I´m the mighty one, hear what i have to say

So wrong!
!

Åsa:
- bra, då utökar jag min samling  :)

Ytterligare en bra låt, ni är proffsiga tycker jag. Du sjunger jäkligt bra, och ännu en gång får du samma kommenterar -upp med sången lite  :)

Det som stör mig det där ljudet som ligger liksom överst knarrknastret eller vad jag ska kalla det  :wacko: ,tar över sången i början av verserna. Men höjs sången upp gör det nog susen..

-många plus, har ni fler låtar?  ;)

/Åsa

jonnerstone:

--- Citat från: Åsa skrivet 03.01.2008, 17:19:59 ---- bra, då utökar jag min samling  :)

Ytterligare en bra låt, ni är proffsiga tycker jag. Du sjunger jäkligt bra, och ännu en gång får du samma kommenterar -upp med sången lite  :)

Det som stör mig det där ljudet som ligger liksom överst knarrknastret eller vad jag ska kalla det  :wacko: ,tar över sången i början av verserna. Men höjs sången upp gör det nog susen..

-många plus, har ni fler låtar?  ;)

/Åsa

--- Slut citat ---

Jag antar att du syftar på den distade basen. Vi ska se vad vi kan göra åt saken. Vi ska gå igenom låtarna en och en sen, innan dom skickas till mastring. Jo vi har fler låtar som är under inspelning. Vi får se om vi kan lägga upp fler när dom e någorlunda mixade. En till blir det iaf snart :-)

Memphis:
Den var grym! Funkar som vanlig låt och skulle även passa till någon film tycker jag..  :rolleyes:

;)

/Memphis

jonnerstone:

--- Citat från: Memphis skrivet 03.01.2008, 19:17:11 ---Den var grym! Funkar som vanlig låt och skulle även passa till någon film tycker jag..  :rolleyes:

;)

/Memphis

--- Slut citat ---

Tackar ödmjukast!! Till film säger du, det har jag aldrig tänkt på....intressant!!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion