Forum > Färdiga produktioner
Caroline & Max - Hollow man
max:
1up:
tackar så mycket, kul att du gillar! ja, det krockar kanske lite med soundet på sången och resten..får se över det sen! dröjer nog ett tag innan jag mixar mer med denna, men så småningom :)
åsa:
tackar! ja stämmorna blev väldigt bra, i refrängen så blev det några extra spår med stämmor :)
ang det vassa ljudet så funderar jag lite på om det är delayen som ställer till det lite. ska kika på det igen, kanske fungerar det att bara lägga på en de-esser?
Dividend:
Helt klart en bra låt, tycker det låter proffsigt sammansatt vad gäller mixen också!
Thumbs up! :)
Harmonica mike:
Tjenare.
Nu börjar det likna nåt! Lite lägre ljud på guran som stödjer sången under de lugnare partierna skulle jag vilja ha..Något är vasst samt låter distat under den rockiga delen,svårt att art bestämma det..Nu hör jag,det är en av komp gurorna.Jag tror att ett renare ljud på den skulle få hela mixen att funka bättre.Det blir lite otydligt/grötigt och resulterar i frekvens krockar.
Sång inträdet 2.16 låter "inklippt",har ingen bra lösning på det då det är samma sångerska på båda delarna..Går det att dra ut låten en takt eller så mycket som det behövs där och låta sången klinga ut innan reffens inträde? Alternativt skriv om texten strax före reffen vid 2.16..Trummorna klart bättre både sound och lir mässigt.
Mycket sågning från mig,men jag gillar den här och vill väldigt gärna höra den med dessa fix..
Mvh
Micael
max:
Tjena HM!
Tack för bra feedback! Ang gitarren i versen ska den helt klart sänkas..hör det nu när man tänker på det :)
I refrängen lutar det nog åt att spela om gitarrerna med lite annat ljud som du sa, ska försöka hitta något annat distljud som inte grötar till det för mycket. Vid 2:16 var det lite svårt att få ihop det med sången :) vi klippte och klistrade lite med sången efter "solot" men det är nog bättre att förlänga någon takt där istället.
Är det en bra idé att ha kvar telefon EQn där eller ska vi kanske skippa det partiet helt?
max:
Blev lite sugen på att försöka mixa om låten lite grand ändå, börjar tröttna på låten men tänkte jag skulle se över mixen lite snabbt ändå.
Tror det blev till bättre iaf :) Ändrade kompressorer på gitarrerna och sången så det blev lite mjukare. Sänkte stråkarna i refrängen och tog bort gitarren som var lite grötig och förlängde lite grand där sången överlappade.
Är jag på rätt väg? :)
ADMIN EDIT:
Nya versioner uppdateras i första inlägget.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida