Forum > Färdiga produktioner
Caroline & Max - Hollow man
Emulator:
info: låten har nu snurrat ett par varv här hemma, och den är verkligen bra!
Sångmelodin i refrängen sätter sig verkligen fast!
max:
ok, ja lite så känner vi också..blir liksom lite antiklimax i refrängen :)
har lite svårt att få till den typen av dist jag skulle vilja ha i refrängen tyvärr. men kanske funkar gitarrljudet som det är om man höjer gitarrerna lite..
stråkarna la jag på i refrängen för att fylla ut lite grand, men ska prova att sänka de och höja gitarrerna istället.
tack för kommentarerna, det uppskattas!
vi jobbar vidare med låten och återkommer senare :)
Fidden:
Schysst låt. Hakar upp mig på trummorna i refrängen, det känns inte som att det är rätt takt. Ungefär som att det är samma grundtakt som i versen, och kvantisierat därefter. Liksom att takten inte ändrats på riktigt i refrängen i sequensern. Fast å andra sidan kanske det ska vara så :)
ynot:
mycket vilja o ideer som inte riktigt sitter ihop. skulle förtjäna att bli längra o mer utdragen, över gångarna mella de olika delarna är över lag lite sabba o för enkla för att göra det till en övergång. bra röst lite hört mixad.
tony
stajo:
Tror visst den kan slå. Refrängen sätter ju sig direkt och kan bli riktigt ösig.
Gitarren i inledningen känns lite stressad liksom. Det är något med trummorna, rytmen eller något (kass själv på sådant :)), i alla fall de driver liksom inte låten framåt utan snarare stannar upp den hm.
Sedan tycker jag som ynot att ni måste jobba mycket mer med övergångarna, speciellt mellan vers och refräng, känns lite ihopsatt som det är nu.
Tycker det är en bra låt som kan bli ännu bättre.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida