Forum > Färdiga produktioner

Caroline & Max - Hollow man

(1/5) > >>

max:
LÅTNAMN: Hollow Man
ARTIST/GRUPP: Caroline & Max
GENRE: Rock
LÅTLÄNGD: 3.20
INSPELNINGSÅR: 2006
FORMAT: mp3

Hej!

Den här låten var den första vi gjorde och den spelades in 2006. Vi är ganska nöjda med låten men inte med inspelningen, så vi tänkte spela in den på nytt nu när vi har blivit lite bättre på det och har lite bättre inspelningsmöjligheter.
Hade varit jättekul med lite tips på vad vi kan ändra på så att det blir ännu bättre till nästa inspelning. Gitarrkompet i refrängerna tycker inte jag blev så lyckat så det ändrar jag nog..
Funkar trummorna som de är?

Ha det!

EDIT: nyinspelad version, fortfarande en del fix kvar dock:)

Åsa:
Jag hittade många bra låtar att lyssna på ikväll  :) Den här gillade jag också, att kommentera tekniskt är ju inte min grej, har inte den kunskapen men i övrigt så tycker jag gärna till.. Caroline sjunger bra tycker jag, skulle vilja höra orden mer tydligt bara! Artikulera Mera.. refrängen bra! Kanske få fram rösten mer där bara.. och lite mer känsla i låten. Och nu flinar förmodligen en skara medarbetare här som tjatar på mig att jag själv måste få fram mer känsla  :lol:

Bra låt!

Emulator:
Vilken kan du då syfta på Åsa?  :rolleyes:

Nå, samma sak här. Lite mer bett i sången,  sedan känns den lite burkig o instängd. Dubbarna sitter inte 100% heller. Om man absolut inte fixar det så kan man fejda in andrastämman vid varje ny fras, då hörs det mindre.....
Reverbet känns lite trist, ta det torrare nästa gång.
Annars är sången bitvis riktigt bra! lite tydligare och mer attityd så är det finemang.

bra gitarrsolo tycker jag.

trumkompet  känns lite sisådär..trummorna hörs knappt och det känns lite statiskt.

SÅ, ny sång, kanske någon ny gitarr, och trummorna ses över, så är det jättebra. LÅten som sådan är bra.

Light Head:
Bra låt som helhet!

Trummorn i introt är nästan lite katastrof! Det blir lite bättre när de kommer igång, men de är inte tillräckligt bra. Gitarren är även den lite för statisk, solot är iofs bra!

Sången/rösten är vacker som bara den! Dock så är det en del sura toner då och då.

Hur spelar ni in? Det är reltivt brusigt. Sången känns som om de övre spräda frekvenserna helt tagits bort, framför allt i de lugna partierna.

Mixningen,, Trummorna hamnar i bland lite långt bort, samtidigt som plock-gitarren bli dominant.

Ändra på trummorna i introt!

Som helhet en bra låt.

max:
Tackar för kommentarerna och tipsen!

Började spela in låten på nytt idag. Tänkte det var lika bra att börja om från scratch och spela om alltihopa :)
Det var inte så mycket som gick att ändra i förra mixen då det låg reverb mm på alla gitarrer och sången vid inspelningen (genom gearbox programmet till min toneport som jag använde innan) förra gången. Men jag har tagit till mig era kommentarer och ska försöka få med de i nästa mix :)

Tack för hjälpen!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion