(OBS! Risken finns att vi inte riktigt pratar om samma saker då jag inte kan något om steganalys. Inte heller vet vad det betyder.)
Som tillägg till det som Schecter mycket riktigt säger så...
Betyder G/A ett G ackord med A som bas i den (jazz)harmonilära jag lärt mig en gång i tiden. Om det finns flera olika teorier med olika beteckningar och sätt att beskriva harmonik vet jag inte. Men detta har alltid funkat för mig och gjort det möjligt att läsa jazznoter/harmonik som t.ex. Realbook. Se t.ex. http://www.ibreathemusic.com/article/136
Vad det gäller spänningstoner så är det i princip de toner i skalan som inte bygger upp det grundläggande ackordet i varje skala. T.ex. i D dorisk skala (C-dur) med dess grundläggande ackord Dm7 som byggs upp av D, F, A, C, så finns även tonerna E, G, B. Dessa har mer karaktären av spänning ("på väg") än de toner som bygger upp ackordet, medan ackordstonerna har en mer vilande, bekväm karaktär att befinna sig på. Så tycker våra öron oftast i alla fall. Sen samma sak med andra ackord/skalor. Läs t.ex. http://www.ibreathemusic.com/article/106/1
"Ett Cmollsjuminusfem --> C-7(b5) eller ingår inte den sänkta femman i treklangen?"
Ett Cmollsjuminusfem C-7b5 har ackordstonerna C, Eb, Gb, Bb, således ingår den sänkta 5:an.
Kolla gäna i musictheory sektionen på ibreathemusic.com. Har ingen annan länk i huvudet nu.