Forum > Färdiga produktioner

JL - Lies

<< < (2/3) > >>

Light Head:
Genre? Hört om en som kallas "synt"?  ;-)

En riktigt bra låt och det låter DM, helt klart. Det finns flera saker som jag personligen hänger upp mig lite på. Får en känsla av att du använder kompressor lite här och där, och ljudet "pumpar" på ett sätt som för tankarna till att något inte är som det skall. Lite samma med HH och tamburin, känns som om det saknas slag lite då och då.

Sången är grymt bra!

Bra låt och skön stämning. Ett gött flyt.

Emulator:

--- Citat från: drloop skrivet 01.01.2008, 17:51:09 ---
--- Citat från: Light Head skrivet 01.01.2008, 17:47:07 ---Genre? Hört om en som kallas "synt"?  ;-)

En riktigt bra låt och det låter DM, helt klart. Det finns flera saker som jag personligen hänger upp mig lite på. Får en känsla av att du använder kompressor lite här och där, och ljudet "pumpar" på ett sätt som för tankarna till att något inte är som det skall. Lite samma med HH och tamburin, känns som om det saknas slag lite då och då.

Sången är grymt bra!

Bra låt och skön stämning. Ett gött flyt.
[/quote

Mycket kompressor på trummorna. Kanske skall minska lite. Men det kan också bero på den late trummisen som missar hihat slagen...

Låter det synt? Ja, kanske...

--- Slut citat ---

Ja, såsom depeche mode är synth. :) svårt att "bara" säga synth om DM eller om denna låt, men nånslags synth är det ju :)

Gitarrelectronica funkar väl oxo, men aningen krystat :)
--- Slut citat ---

valdez:
Låter fint..skön röst och bra sång och melodi i låten.

Tokai:
Vet inte vad DM står för, men jag spelade in massor av detta i min studio Widnils/Startrack i Malmö på 70/80-talet, och det känns som om jag är förflyttad dit, lustigt nog.
Gillar gitarren - en hook

Wernborg:

--- Citat från: drloop skrivet 02.01.2008, 23:13:05 ---Ny mix med ny hihat. Blev bättre driv. Tack Wernborg.
Lite mer framträdande körer blev det också.
Och en aningens mer tryck i botten.

--- Slut citat ---

Verkligen. Jättebra blev det.

Kul att kritiken förvaltades.  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion