Kontrollrummet

Morted - Stranger

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad morted

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 18
    • Visa profil
LÅTNAMN: Stranger
ARTIST/GRUPP: Morted
GENRE: Metal/hårdrock?
LÅTLÄNGD:5:53
KOMPOSITÖR: Morted
PRODUCENT: Morted
 MEDVERKANDE: Morted som består av mig själv, Axel Lumbojev (gitarr). H danbo(gitarr/sång/bas) och O Lumbojev(trummor)
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3


Hallo. Här är en låt från våran demo Rates bite back. Första låten på demon och även första låten jag lägger upp här. SÄg vad ni tycker! :)

« Senast ändrad: 28.12.2007, 01:19:07 by morted »


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
jag är ingen vän av sådan musik, men jag tycker detta verkar riktigt välgjort och bra spelat. Kanske lite mycket hoppande med taktbyten och sådant för att man skall hänga med första lyssningarna....är säkert riktigt bra om man skulle ha den på repeat en längre stund.

Sången borde nog upp lite, framförallt i början.

början låter förresten riktigt trevligt folkmusikaktigt i tonspråket..live i dalhalla med orsa spelmän i en specialversion ? =)

ju längre in i låten jag kommer desto mer vänjer jag mig vid alla hopp och "stilbyten".

riktigt bra genomfört!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad morted

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 18
    • Visa profil
Ang taktbyterna - tycker itne det är så extremt. Fast det kanske beror på vad man är van vid :)


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Ang taktbyterna - tycker itne det är så extremt. Fast det kanske beror på vad man är van vid :)

Bara som en tanke, men jag kan ha missuppfattat!! Hade varit bättre om du frågade "är de så extrema? Vad tycker ni andra??". Ett tips och tanke i all välmening!!!!

Oki,, Låten börjar väldigt rakt på, som om ni missade introt. Trummorna är väldigt energifattiga och lite dova.

Efter ett tag börjar jag fundera lite på varför ni inte varierar partierna lite mer? Ni har ju lagt tid på taktbyten och massa kul saker, så varför inte variera lite mer?

Vilka är era referenser?

Tyckte inte growlandet passade in.

Sången är lite för låg. Generellt så känns inspelningen lite trött, lite dov, saknar lyster och detaljrikedom i instrumenten.

Vet inte om jag gillar partierna där trummorna spelar snabbt (vet inte vad det kallas,, BD/SD på 8-delarna)

Kul i vilket fall att det finns variation på musik här på forumet och ni har helt klart bidragit med detta, på ett bra sätt.




Utloggad oBBa

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 111
    • Visa profil
jävligt nice sound (torrt och gött), låter som metall gjorde i tidernas begynnelse, vilket är ganska ovanligt nu för tiden. Gitarrljudet är riktigt bra!

sången ska upp lite sen tycker jag introt är lite för långt.

/oBBa