Forum > Demolåtar
EMU+ÅSA: Reflection ( Surreal pt III)
Emulator:
--- Citat från: 1up skrivet 30.12.2007, 03:21:57 ---Vilka evolutionära fördelar har vi av att gilla saker som gjort oss illa? Vad är det vi minns? Väljer vi att minnas selektivt? Minns vi olika med intellekt respektive känslor?
Man kanske bara vill ha ro och vara tillfreds.
Eller så kan man inte hjälpa att drömma tillbaka?
Man reflekterar.
--- Slut citat ---
Rätt så mycket mina funderar på ngt sätt. Tack för öronen dina :)
--- Citat från: mahan skrivet 30.12.2007, 13:20:00 ---Tjouhei Emu!
Not bad at all, snyggt uppbyggd halvakustisk låt.
Det enda jag kommer mig på att såga är sången, eller "ostrkroks-prat" som du kallar det. Byt ut allt mot blott och enbart viskning, tycker det låter så jäkla snyggt nu på dom avsnitten du bara viskar fram orden, höjer lixåm stämningen ännu mer.
Snyggt med Åsa i bakgrunden och dina viskningar som lead! Laikit! :)
Kunde tänka mig att aningen bredda på stråkarna med reverb eller nånting, både pianot o sången/viskningen är snyggt breddade i ljudbilden.
Only whispers required ;)
h. johan
--- Slut citat ---
Åh, tackar :) ska se hur vi gör med denna....ena halvan vill ha den till break/intro/utro till den andra versionsn och släppa lös wernborg.....eller kasnke en ren viskarballad med detta arr? eller åsa på sång och Wernborg gör något läckert jazzigt gitarrspel till.... vet ej. känns som den kan passa lite hur som helst.
SKall kanske försöka utveckla viskandet lite till!, och stråkarna skall nog få lite mer rymd o bredd ja.
tack för lyssning!
--- Citat från: ynot skrivet 30.12.2007, 13:21:04 ---nice.. lite marillon kroma key. vibbs. kanke variera delay o reverb på din röst ,,o lite mer på åsa..
fin vinkling
tony
--- Slut citat ---
Måste lyssna lite på marrillion trpr jag... jag "sjöng" in detta i ett mörklagt rum rätt ur skallen, som jag vet någon i vänersnäs brukar göra, så det finns utrymme för improvements på det mesta.
Skall kolla kroma key för inspiration!
Tack!
Åsa:
:wub: låten griper tag.. jag blev tårögd..
Du är för blygsam när du skriver att du inte vet hur man arrar något sånt här, inge bra piano, pedaler o hit och dit ;) Du hör nog kanske inte själv hur bra detta är..?
Fint med pianot, stråkar, ditt prat är nära och jag lyssnar på varje ord. Det enda jag ( :D ) skulle vilja ändra på är att höja upp refr lite, nu hamnar den i nån annan del av låten på nåt sätt. Ditt prat ligger så nära och är varmt, skulle vilja ha lite närmare/varmare på refr också. Sen är den klar! :D
Emulator:
tja, alltså....ok :) tack!
skall kolla på röster och sånt i refrängen, så får vi se vartåt det bär :)
SvartSaft:
Snyggt och coolt, igen! :-)
Jag verkligen älskar när det där ka-booom-pianot kommer in alldeles efter "how deep is your devotion"! Underbart! Får gåshud av slutet av låten, och just det gör att den - för mej - lämnar en väldigt trevlig eftersmak!
Skitbra! :wub:
Tillägg: Nu när jag lyssnat fler gånger så låter det lite som att Åsa's sång inte riktigt "får plats" i mixen. Den försvinner liksom in i musiken, och matchar inte riktigt nivån med prat-sången.
Emulator:
åå, tack :) jag älskar kaboom-pianon oxo..sällen jag lyckas få in dem såhär effektfullt, men som kontrast till den vackra (men för lågt mixade) sången är det lyckat tycker jag!
tack en gång till för lyssning :):)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida