Forum > Färdiga produktioner

Cliff - Tension

<< < (2/3) > >>

Dividend:
Mycket poetisk text.

"Do re". får jag föreslå ett "mi"? ;)

Allvarligt, detta var en trevlig lyssning. Saknar "hook" men vem sjutton vill ha sånt?
Kanske låter kvinnokören lite syntetisk, så jag föreslår transponering nedåt 2-3 halvnoter. EWQL?

Wernborg:
Do re ..... eller Dåre kanske  :D

Som divi säger, lite höga kvinnoröster. Blir lite keyboard över anslaget. Kanske räcker att lägga tonerna lite annorlunda?

Bra annars. Kan riktigt tänka mig detta utvecklas till en riktigt tung historia med gitarrer och "vanliga" trummor.

freddy:
Mäktigt! Håller med om att kvinnorna ibland låter lite väl mycket syntes. Men skönt stycke annars.

Cliff:

--- Citat från: ynot skrivet 30.12.2007, 01:11:35 ---riktigt fin upbyggnad o bra driv framår med intresanta detaljer som kommer in efter hand .. skulle gärna fått utmynnat i en mettal låt om man får önska ;)

bra jobbat helt klart

tony

--- Slut citat ---

Tackar så mycket.

--- Citat från: Dividend skrivet 31.12.2007, 19:38:41 ---Mycket poetisk text.

"Do re". får jag föreslå ett "mi"? ;)

Allvarligt, detta var en trevlig lyssning. Saknar "hook" men vem sjutton vill ha sånt?
Kanske låter kvinnokören lite syntetisk, så jag föreslår transponering nedåt 2-3 halvnoter. EWQL?

--- Slut citat ---

Tackar för lyssningen, jo, det är inte mycket till text, finns inte så många fraser att tillgå från dom damerna, och som många har påpekat kanske det är väl syntetiskt ljud, ska kika på det, tackar för tips. Det är inte EWQL, utan Miroslav Philharmonik.

--- Citat från: Wernborg skrivet 01.01.2008, 11:48:46 ---Do re ..... eller Dåre kanske  :D

Som divi säger, lite höga kvinnoröster. Blir lite keyboard över anslaget. Kanske räcker att lägga tonerna lite annorlunda?

Bra annars. Kan riktigt tänka mig detta utvecklas till en riktigt tung historia med gitarrer och "vanliga" trummor.

--- Slut citat ---

Tackar, jag ska kika på damerna som sagt och se om man kan få det att låta lite naturligare.

--- Citat från: freddy skrivet 01.01.2008, 11:58:32 ---Mäktigt! Håller med om att kvinnorna ibland låter lite väl mycket syntes. Men skönt stycke annars.

--- Slut citat ---

Tackar så mycket.

Light Head:
Som nämnts tidigare,,  kvinnorna låter "midi". (Det finns en å annan tråd som förklarar..)

Allt för kort, och avlutningen skulle kunna vara mer rafinerad. Avsluta med ett långt "doooo" och en oboe?

"Dåre", är det kvinnor du tänker på? Eller är det så man känner sig när man ger sig i slang med dem?

Helt ok och snyggt.

Lyssna på Devidend's låtar! Han är kung på området.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion