Forum > Demolåtar

Per-Erik Rosqvist - Let the Battle Commence (ver7) 2008-01-13

<< < (2/4) > >>

mahan:
Jajjamen Per!

Igen en liten godbit med riktiga Persound!
Saknar dock lite botten i låten, kanske nån basfela som ska upp.
Mäktiga harmonier och några teman som låter bekannta. Man känner igen vem som gjort detta verk.
Gillar särskilt partiet vid 2:33 med dom höga stråkarna, låter superbt snyggt
Och riktigt snygg pizzicato på slutet.
Kanske helheten skulle klara sig med bara första delen, lite mycket kanske med alla tre nu....

Så klart att detta ska göras klart,
och lite mer botten som sagt!

h.   johan

Emulator:

--- Citat från: Dividend skrivet 29.12.2007, 15:46:11 ---Tackar :) Update 3 är här! 6 min lång

--- Slut citat ---

klockrent det här, jag tycker du kan  vara näjd. möjligen lite till botten...någon kör ;)

annars perfekt. krigsstämning, eller strax innan som titeln antyder.

Dividend:
Kul att 3:an funkade trots den falska noten :D

Allting är bättre nu, saknar dock fortfarande bas och det andra som man kan läsa om i trådhuvudet (om man orkar ;)

Light Head:
Hur lyckas du få till stämningen så klockrent? Gång på gång! Du målar med elegans upp dramatiska skådespel varje gång.

Nästa nivå är väl att skicka med en zip med lite lukt från brinnande brasor, bränt krut och hästar?

Efter sista pukan så är tystnaden oerhört högljudd och laddad,, nu händer det.. nu startar drabbningen...

Dividend:
Väldigt kul att få sprida krutrökslukt till de som lyssnar :)

Ja nu jädrar kommer det att hända saker! (Laddar upp v5 när jag hinner jobba på den) Som mahan påpekade är den lite lång som den är nu, fast den har krympt till v4 ;) Lite för seg i nåt parti + att bas skall på. Hmm, måste fixa kvinnosång innan drabbningen sätter igång ;)

Tänker mig ett parti ur nån ålderdomligt krigiskt diktverk att sjunga, utan att det blir för pretentiöst. Typ, ur boken Paradise lost, eller nåt av Tegnér, eller något oändligt svulstigt ;)...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion