Forum > Färdiga produktioner

Morted - And you knew

<< < (3/3)

morted:
Mjo, det är väl så med growl... antingen tycker om det är kasst, eller som jag ser det - som vilken annan sång som helst. Kan både vara väldigt bra som dåligt.  Och ja, det är samma sångare.

Roligt att ni kommernetar låten. ingen som har några synpunkter på ljudet? mixen? osv?

Emulator:
sången låter lite uddlös och "avrundad" Långsamt tempo låter snyggt. Kanske melodigitarren kunde dämpas till förmån för rösten.

Virveln låter lite fjompig till det andra blytunga. bra growl tycker jag, även om jag int är direkt vän av tekniken =)

Under growlpartiet känns det lite som om låten skall stanna upp, kanske skulle må bra av att ökas ett par bpm.

mixen känns överlag lite diskantfattig.

Annars lysande spelat.

Cliff:
Lysande, den får mig att tänka på tidig Candlemass i partiena med ren sång, gammal go doom helt enkelt.

Bra jobbat.

/Cliff

Wernborg:
Bra fram till growlet blir även min åsikt. Lite som tidiga Purple. Gillar att den är långsam.

Mixen låter som en gammal 4-spårsporta. Väldigt burkig och diskantfattig. Bra gitarrljud med lagom mycket dist. Många brukar falla i fällan och tro att mycket dist blir tyngre. Bra här!!

Wernborg:
Ladda hem och lyssnade i media playern och ja ..... Låten går verkligen långsammare i Kontrollrummets player  :o

Mixen var inte riktigt så burkig när jag lyssnade i rätt tempo. Däremot är trummor i samma burk som när det långsamt.

Hmm. Jag som gillade när det var långsamt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion