Forum > Demolåtar

CHROME: Meltdown (Surreal pt II) ver 10 080627

<< < (19/39) > >>

Emulator:
fanken så trevligt att det tas emot så bra :D  Snacket är nog svårt att höra.

En fråga till folk, hur gör man i såna här fall? man vill ha elak distad och allmänt grötig sång. Jag tycker nog att man låter den vara så, och lyssnaren får ta till texten?  Alltså, vet man texten så går det ju bättre.

Lyssnade en sväng på NiN nu, och där hör man ännu sämre. han säljer skivor. :rolleyes:

Hm. Kanske fpr starta ett ämne kring det....

tack för lyssning kinaman....nä, skåning :)

Dividend:

--- Citat från: Emulator skrivet 14.01.2008, 12:13:20 ---fanken så trevligt att det tas emot så bra :D  Snacket är nog svårt att höra.

En fråga till folk, hur gör man i såna här fall? man vill ha elak distad och allmänt grötig sång. Jag tycker nog att man låter den vara så, och lyssnaren får ta till texten?  Alltså, vet man texten så går det ju bättre.

Lyssnade en sväng på NiN nu, och där hör man ännu sämre. han säljer skivor. :rolleyes:

Hm. Kanske fpr starta ett ämne kring det....

tack för lyssning kinaman....nä, skåning :)

--- Slut citat ---

Jao

egghuvud:
Konstigt vilka olika referenser som folk har. Jag tänker bara på Sisters of mercy

Tror inte jag kommenterat denna innan. Jag känner mig ambivalent till soundet på något sätt. ibland så krockar ljud med varandra på ett sätt som gör att de harmonierar fastän de inte egentligen passar och ibland så blir det bara ett grötigt intryck.
Jag får dels inte ihop den tunga distgitarren med wah wah wackandet. Jag tycker attbåde spelstilen är så väsnesskilda att det bara blir grötigt. Jag känner mig vilsen till vad jag skall höra på så att säga. Samma med sången. Tungt med distad telefonlursgrowl och så plötsligt ganska flickigt.
Det finns gott om ideér som är bra. Framförandet och mixning och sådant är helt okej  så vitt jag kan höra. Det känns bara lite för grötigt på något vis.
(iofs kanske detta mest är en fråga om smak och tycke)
 :)

Emulator:
Alltså. Jag önskar att du kunde slå på den och lyssna en sisådär 30 gånger. då framträder saker som lite mer renodlade :lol:

Skämt åsido, jag tror att det är en låt som måste växa in hos lyssnaren. Den är lite gjord så.  Flera av ljuden är lite valda med yin/yang peppar/salt svart/vitt  eller vad man vill i åtanke -det som skall testas i nästa mix är att ha åsas röst ännu renare mot min bröliga.

Jag gillar wernborgs gitarrer personligen med wah och rammstein, men jag kan inse hur det låter om man inte är så inne i dem. låten i sig är nog rätt experimentell.

jag har fått några bra tips på hur man kan mecka med sången nu från annat håll, och när den versionen så småningom postas trro jag att det kommer vara lite mindre grötigt.

Tack för bra synpunkter! Allting beaktas vid nästa mix :)

Emulator:
ny version.....flejming lite.

Version 8 080101

har funderingar efter ett tips att ta bort åsas dist, kopiera ett spår, skära bort diskant, tokdista det spåret och mixa ihop. får se hur det låter.

Vi har även funderingar kring gitarrsolo. i breaket? eller under sista refrängen? jag gillar personligen att refrängen körs en vända utan sång som slut, men den kanske skulle komma INNAN åsa sjunger de två sista, och då lägga lite latjolajbangura på ?

Tips mottages tacksamt :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion