Forum > Demolåtar
CHROME: Meltdown (Surreal pt II) ver 10 080627
Vallhagen:
Kul och välljudande. Rätt hårt:)
Det som liksom sticker ut mitt i brötet tycker jag är det "snygga" jazzrockiga gitarrsolandet (Wernborg, right?). Det hör man väl rätt sällan / aldrig i sån här musik. Kul.
Jodå, jag gillar det här:)
Emulator:
tackar. visst är det Wernborg! Gillar själv hybriden av rätt så tunga syntbakgrunder, småindustriaktig vers, rammsteingitarrer, jazzmässig wah och vacker röst på refräng.
Saknas lite småfix och mer spännande övergångar, så tror jag det blir kalas!
Tack för lyssning och skitkul att du gillar det :-)
Wernborg:
--- Citat från: Vallhagen skrivet 01.01.2008, 14:04:58 ---Kul och välljudande. Rätt hårt:)
Det som liksom sticker ut mitt i brötet tycker jag är det "snygga" jazzrockiga gitarrsolandet (Wernborg, right?). Det hör man väl rätt sällan / aldrig i sån här musik. Kul.
Jodå, jag gillar det här:)
--- Slut citat ---
:wub:
Det där "snygga" :lol: är liksom hemmaplan på nåt sätt. Det som sticker ut (fast säkert bara hos mig?) är "Ramstein-gitarrerna" som var en ny erfarenhet, och en mycket skojig sådan. När Fan blir gammal blir han hårdrockare - :wacko: eller nåt...
Tack.
Emulator:
Gott nytt med årets första nymix av denna =)
jag har skurit bort en knippw stämmor och vässat åsa för att lyfta fram ett lite kaxigare ljud.
Wernborg har bakat nya gitarrer på refrängen, vilket har givit låten mer "kropp" där.
Fortfarande är det nog kvar tweakende vid övergånaar och lite spännande saker, men nog börjat den ta form?
länken:
www.perfectbounce.se/meltdown080101.mp3
Åsa:
bra början på året :)
Jag gillar den här, du har fått till ett bra ljud på min sång nu tycker jag. Nivåerna ska väl justeras, dom får andra tycka till om :D men om jag ska säga nåt får det bli att antingen ska refr sänkas aningen eller så ska ditt prat höjas ;) nä, det är nog jag som ska sänkas.. -
Tröttnar aldrig på att lyssna på från 02.00 o en bit framåt, så jäkla bra!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida