Forum > Demolåtar
CHROME: Meltdown (Surreal pt II) ver 10 080627
Emulator:
--- Citat från: martinm skrivet 29.12.2007, 15:39:38 ---Ett härligt arrangemang och jag tycker att rösterna låter riktigt bra och passande.
På med lite Rammsteingitarrer så kommer det här att låta äckligt tyskt.
:P
--- Slut citat ---
as we speak lagas det rammsteingura i lindome :)
Kul att det funkar hittills, och jag hoppas att "äckligt tyskt" i sammanhangen är positivt :rolleyes: :D
tack för lyssningen :)
--- Citat från: Fidden skrivet 29.12.2007, 15:53:54 ---Riktigt cool låt. Snyggt och tungt arrangemang.
Gillar inte disten på Åsa, blir lite väl vasst i mina öron. Känns lite forcerat att göra en i grunden mjuk röst så hård. Gillar för övrigt uttrycket i hennes sång, speciellt i ordet "desire".
Saknar en sångstämma en oktav under Åsa för att ge refrängen lite extra bacon.
--- Slut citat ---
tack för berömmet =) Jag är enormt ambivelent inför hanterandet av sången. När det inte skitas ner så blir det en ENORM krock som låter påklistrad på något sätt, men samtidigt är det ju synd att kapa i en mjuk och fin röst. Skall se om det går att få naturligt skitigt utan att dista för mycket....
Ja. sångstämma. har du lust? min röst blir lite sådär kan jag säga på den här låten :)
(jag trro jag kan lägga "come on" två oktaver ner...det låter rätt bra)
--- Citat från: david.roennlund skrivet 29.12.2007, 18:22:13 ---Simultanlyssnat på verre 2 o 3.... flippat fram o tillbaka...
Den nya i stort bättre, mer sammanhållen, men jag gillade det gamla vassare EQ:t, det gav en närhet och attityd som saknas i denna nyare mjukare version..
Så vässa EQ : )
--- Slut citat ---
Shit, vässa eq :o Jaha, stick i stäv mot resten B) Men jag är faktiskt benägen att hålla med angående det där med attityden som blir sådär kaxig med vassare eq...
Får kanske be nån med bra öron och schyssta pluggar effekta detta åt oss.
tack för synpunkt. och irl idag ;)
Cliff:
Lysande, jag har bara lyssnat på den sista versionen och jag gillar det verkligen. Och ett stort plus till reffrängsången, skön röst och sköna harmonier.
Riktigt bra låt.
Emulator:
kul :)
tack för lyssning. kommer strax en ny version med lite monstergtitarrer oxo :)
Åsa:
--- Citat från: Cliff skrivet 30.12.2007, 00:27:58 ---Lysande, jag har bara lyssnat på den sista versionen och jag gillar det verkligen. Och ett stort plus till reffrängsången, skön röst och sköna harmonier.
Riktigt bra låt.
--- Slut citat ---
:wub: TACK för berömmet, det satt jättefint! Jag ska också kommentera låten och passar förstås på att göra det i den här kommentaren ;)
Jag gillar verkligen låten, det är på g en ny version med massa gitarrer, låter jättebra! Det är så mycket som händer i låten, massa instrument, harmonier.. man kan lyssna många många ggr på låten och upptäcka något nytt vartefter.
Diskussionen om den distade vassa refr har jag följt.. jag är själv lite i valet och kvalet, har bestämt mig för att jag gillar det där "skitiga" men å andra sidan är det bra om det blir lite varmare, men det kommer nog att lösas med oktaveringen neråt som är på väg att läggas på. Då blir det mer tyngd, en bas.. vi får se vad som händer med oktaveringen sen.
Light Head:
Ministry + Cosey = sant ??
Riktigt bra och gillar verkligen detta! Åsa är så vackert skör samtidigt som hon har en kvinnlig kraft man inte vill säga emot. Emu's sång funkar klockrent. Sounden är jäkligt bra, trummorna sitter som de skall.
Riktigt bra som sagt. Bra sånginsatser och musiken är tung och har precis rätt sound.
Bra jobbat!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida