Forum > Demolåtar

CHROME: Meltdown (Surreal pt II) ver 10 080627

<< < (36/39) > >>

Emulator:

--- Citat från: perrra skrivet 12.05.2008, 21:14:06 ---Jäklar.. här va det tid lagt .. hörs ju :)

detta är määäktigt på nåt sätt, även om det inte är min stil, men låter sjuukt mäktigt.

Kan inte anmärka på ett skit, förutom att sången är vääldigt SSSS:ig ...   de-esser så är det biff ju ;)

BRAA!
/Perrra

--- Slut citat ---

Ok! Fanken, det känns skitkul att folk uppskattar alla timmar man sitter och petar :D

Skall försöka slänga på de-esser så får vi se!

Tack för lyssning och tips :)

david.roennlund:

--- Citat från: Emulator skrivet 12.05.2008, 22:53:07 ---(...)
Skall försöka slänga på de-esser så får vi se!
(...)

--- Slut citat ---

Ne, esssssssen är ju lite det som ger karraktär åt sångare :unsure:
testa lite, men MYCKET VARLIGT med en deesser, för det ligger kanske lite i överkant på sina ställen  :ph34r:

Emulator:
ok...will do ;)

freddy:

--- Citat från: Emulator skrivet 11.05.2008, 13:09:28 ---Tjoho!

Har så sakteliga börjat titta igen inför skivan, och undrar om någon har några tips`?  Vi vill bland annat veta:

Åsas sångljud. vad göra? funkar/ickefunka?
Wernis solo i breaket. Funka/ickefunka mixmässigt? ligger lite högt`?
Wernis refrängsolo. jag vill egentligen att det skall ligga efter dubbla refrängerna efter breaket. W och andra vill ha break-ref-solo-ref.
Wernborg/Emu funderar på att backa upp under reffen med körstämmor, unisiona med leaden. vad tror ni om det?

UTAN SOLO (referens)

Version 8 080101

MED SOLO (slarvmixat o grovhugget)
Version 9 080205

tacksam för hjälp :)

--- Slut citat ---

Personligen tycker jag att det känns onödigt att du fräser på med dist på Åsas röst. Jag tycker det skulle vara snyggare om du lät den vara fin och mjuk som den brukar vara. :) Alltså jag tror det blir en bra kontrast mot den annars hårda ljudbilden.

Jag tycker nog båda solona ligger en aning högt. Men det är grymma solon och dom får inte försvinna helt heller. Men sänk dom en aning. Kanske kan break-solot ligga lite mer i bakgrunden, för det är väl mera lite stämnings-lir. Som det är nu känns det som allt annat försvinner och gitarren är väldigt närvarande och tar mycket plats där.

Kör låter intressant, måste dock höras också ;) Men det tror jag kan vara häftigt.

Sen får du inte pilla sönder denna låt heller, den känns väldigt klar nu. Bara lite småpill och sen får du allt lägga den åt sidan och bara anse dig färdig. Jag vet hur det är :) pillpill

Nåja, grym låt och bra framförande i alla fall.

Emulator:
tack freddy för bra åsikter!

Vi testade med odistad åsa och det blev lite för slätt mot övriga brötet, men jag inser också din poäng. W sjöng på en kör, och med hans skrovligare röst kan man nog sänka eller ta brot åsas dist.

Noterat om gitarrvolymer och att inte "overdo" det.

tack för lysning och bra kritik :) :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion