Forum > Demolåtar
CHROME: Meltdown (Surreal pt II) ver 10 080627
mahan:
Ho ho ho!
Hoppas jag hittat rätt i versionsdjungeln :P
Version 8 080101:
Delen 3:10-3:40 gillas, en blandning av gura och synth solo, synthen kunde lyftas aningen framåt i ljudbilden. Från 4:43 framåt skulle jag gärna höra mer av synthen igen, ända till slutet, blandat med sologuran, den dock lite mer bak...
Version 9 080205:
Solot vid 3:10-3:40 låter inte särskilt bra, varken sound eller lirmässigt. Dessutom är solot mixat så att det blir "ytterom" låten i ljudbilden, sticker lixåxm ut.
Vid 4:11 funkar solot bättre lirmässigt, delayet funkar, fortfarande dock lite utstickande i nivå mot resten av mixen.
Hela mixnivån e mycket lägre i denna version än den tidigare...
Hoppas du får ut nåt av detta, version 8 klar favorit, kan ju bero på nivåskilnaderna mellan låtarna förstås, men tycker 8:an låter fylligare!
h. johan
Wernborg:
--- Citat från: mahan skrivet 07.02.2008, 23:14:48 ---Ho ho ho!
Hoppas jag hittat rätt i versionsdjungeln :P
Version 8 080101:
Delen 3:10-3:40 gillas, en blandning av gura och synth solo, synthen kunde lyftas aningen framåt i ljudbilden. Från 4:43 framåt skulle jag gärna höra mer av synthen igen, ända till slutet, blandat med sologuran, den dock lite mer bak...
Version 9 080205:
Solot vid 3:10-3:40 låter inte särskilt bra, varken sound eller lirmässigt. Dessutom är solot mixat så att det blir "ytterom" låten i ljudbilden, sticker lixåxm ut.
Vid 4:11 funkar solot bättre lirmässigt, delayet funkar, fortfarande dock lite utstickande i nivå mot resten av mixen.
Hela mixnivån e mycket lägre i denna version än den tidigare...
Hoppas du får ut nåt av detta, version 8 klar favorit, kan ju bero på nivåskilnaderna mellan låtarna förstås, men tycker 8:an låter fylligare!
h. johan
--- Slut citat ---
jadu. :wacko:
Version nio är som sagt en version där vi mest vill ha synpunkter på ordningen i slutet. Se några inlägg högre upp.
Gitarren ligger ju just nu som ett lock uppepå mixen. Den ska giftas in i paketet så klart. Återstår att se om du tycker liret funkar när det är mixat som det ska.
Version 8 kommer ju från fenomentet i Uppsala, medan nian är en bastardmix från Lindome. Därför låter åttan bättre.
mahan:
Oj då, så det var ordningen som skulle kommenteras och så går jag o kritiserar allt annat, :o
har ju sagt det tidigare, vad än Mahan gör eller säger så blir det galet :unsure:
....men han försöker så gott han kan :wub:
Så ordningen kunde då vara Åsa-solo-Åsa och synth+solo på outron,
blev detta åxå galet så är det lika bra att invänta nästa version :D
h. Johan Den III Råddaren von Obbnäs
Wernborg:
--- Citat från: mahan skrivet 07.02.2008, 23:52:44 ---Oj då, så det var ordningen som skulle kommenteras och så går jag o kritiserar allt annat, :o
har ju sagt det tidigare, vad än Mahan gör eller säger så blir det galet :unsure:
--- Slut citat ---
:lol: Skål!
Emulator:
--- Citat från: mahan skrivet 07.02.2008, 23:52:44 ---Oj då, så det var ordningen som skulle kommenteras och så går jag o kritiserar allt annat, :o
--- Slut citat ---
:lol: med alla invecklingar i alla olika trådar tror jag nog att jag gör dig sällskap i Råddarna runt det runda bordet :D
Sen va de bra med lite comments i övrigt på låten :)
den blir riktigt lång, men kanske åsa-solo-åsa-synth+solo-slut alternativt solo-åsa-åsa-solo+synth slut kunde vara något. gillar lixom hur musiken trummar på efter sången slutat lite...
Vi får se. böbrjar bli en riktig bänkvärmare denna, men tack vara all input så ska den fanken bli klar nån gång!
tack mahan :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida