Forum > Demolåtar

equality -bit by bit

<< < (3/3)

equality:

--- Citat från: Meter skrivet 16.03.2026, 16:57:16 ---Sången är ju inga problem att fixa. Det jag slogs av var att det låter som man mixat två låtar. Därav min tidigare kommentar.  :)

--- Slut citat ---

Oj, det var imponerande att du hör det! Bröt ut ett vokalspår från Steves version https://app.box.com/s/rda8r27um88i9vahkyar7mupe5bbq6ul. Ville ha den mindre poppig pch mer akustisk men funkar nog inte med det sångspåret.  B) Limmar nog bättre så här.

equality:
Tack Sven! Lite plottrigt ja. Saknar ett "häng" i refrängen  i Steves version. Den ger lite karaktär åt låten. Lutar att gå tillbaka till grundversionen och följa pianostämman som sångmelodi:

Meter:
Kanske göra låten klar och sen skruva in sången så den passar som en smäck? Sen efter det kanske korrigera lite av musiken om det ska tajmas med sången? :)

equality:

--- Citat från: Meter skrivet 17.03.2026, 18:23:11 ---Kanske göra låten klar och sen skruva in sången så den passar som en smäck? Sen efter det kanske korrigera lite av musiken om det ska tajmas med sången? :)

--- Slut citat ---

Ja, precis. Tycker han missar en hook, ett "häng", i refrängen som ger låten karaktär. Antingen behåller jag hans version, ber honom sjunga in en ny eller gastar in en själv.  :rolleyes:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion