Kontrollrummet

Festival #86 - Röstningstråd.

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 91:an

• List-etta
    • Antal inlägg: 972
    • Visa profil
Så var det då dags för röstning i Festival #86 - Avslappnat.

9 låtar inkomna och vi ger poängerna från 7 till 1 då tre av oss har bidragit med två låtar och vi röstar ju inte på egna bidrag.

Vi har månaden på oss att rösta så sista dagen blir 28 februari.

1 Efteråt – Wernborg
2 Here’s the place - Spacetrucker & Calle
3 Far from the City – 91:an & Josh
4 Aurora borealis – Equality
5 Memories – Eddi
6 Smoof – Meter
7 Dance barefoot with you – 91:an & Josh
8 Cool it down – Meter
9 Du drömmer - Wernborg

En länk till alla låtarna samlade på Samply, då jag fick problem att ladda upp dem direkt på KR.

https://samply.app/p/yKJQmBqOjXmLNvgjnbcB
« Senast ändrad: 09.02.2026, 13:07:41 by 91:an »

Utloggad Asti

• Superior Drummel
  • Johnny Cash
    • Antal inlägg: 6 806
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Har lyssnat försiktigt på låtarna några gånger och måste säga att det låter väldigt bra! Bra låtar och snygga mixar!
Så här röstar jag:

7p - låt nr 1  Efteråt - Wernborg.  Skön, avkopplande låt med riktigt läckert gitarrspel!
6p - låt nr 8  Cool it down - Meter.  Jazzigt, snyggt piano och bas. Skapar relaxed stämning.
5p - låt nr 4  Aurora Borealis - Equality.  Drömskt och lugnande. Snygg sax!
4p - låt nr 9  Du drömmer - Wernborg.  Den mest avslappnande - föll i djup hypnos och blev inte väckt förrän Tre Kronor gjorde 3-2 mot Italien!  :rolleyes:
3p - låt nr 6  Smoof - Meter.  Snyggt, men kanske lite för funky för att vara avslappnande? Svängde skönt annars.
2p - låt nr 7  Dance barefoot with you - 91an & Josh. Skön pop-låt, som fick mig mer uppspelt än avslappnad.  :)
1p - låt nr 2  Here's the place - Space & Calle.  Snygg, lugn låt med fin mix! Dock kändes det på vissa ställen som att något instrument spelade i moll och ett annat i dur.

/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten