Kontrollrummet

Höstlåt

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Meter

• Talang
  • **
    • Antal inlägg: 199
    • Visa profil
    • Tuben
  • Soundcloud: meter
Var ute och gick i förmiddags och kände hösten för första gången i år. Dax att hänga in shortsen mao. :)

Den promenaden resulterade i detta hösttema.

Utloggad equality

• Johnny Cash
    • Antal inlägg: 6 581
    • Visa profil
    • SoundClick
Påminner mig om i ungdomen när jag sysslade med DX-ing, lyssnade på radiostationer från hela världen. Tidigt, tidigt på morgonen satte de östliga sovjetiska radiostationerna igång med bärvåg och strax kom en signatur liknande den i ditt långa intro. Skrapig, distad och genomträngande. Härefter startade morgongymnastiken med ljudupptagning från ett piano i en gymnastiksal med alldeles för lång efterklang. Alltid lika kyligt ödsligt.
Här kommer i stället trummor, bas och elgitarr med samma ödslighet och mäktighet. Häftigt när "sovjetriffet" kommer tillbaka. Gillar detta starkt.
Första 15 sek:
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves

Utloggad Meter

• Talang
  • **
    • Visa profil
    • Tuben
Haha! Det låter ju likt ju. Hade mer skev signal från rymden i tanke men tydligen räckte gamla CCCP i avstånd. Ballt!

Tack för lyssningen!!

Utloggad equality

• Johnny Cash
    • Antal inlägg: 6 581
    • Visa profil
    • SoundClick
Haha! Det låter ju likt ju. Hade mer skev signal från rymden i tanke men tydligen räckte gamla CCCP i avstånd. Ballt!

Tack för lyssningen!!

Det jäkliga var när man hade rattat in en svag Boliviansk radiostation på mellanvågen med vacker andinsk musik och så kommer den där CCCP-signaturen och stör ut allt. Men värst av allt var nog ändå de sovjetiska störsändarna mot Voice of America och Radio Free Europe. Undrar om de har kommit tillbaka nu när det kalla(?) kriget är igång igen.  :wacko:  :o
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves

Utloggad Meter

• Talang
  • **
    • Visa profil
    • Tuben
Jag lyckades ratta in en rysk radiofyr en gång. Tog flera år inpå Internet innan jag fick reda på vad det var. :)

Jadu, det ser inte bättre ut än att man kommer få en drönare parkerad utanför huset vad det lider.

Utloggad Eddi

• Elvis
    • Antal inlägg: 13 363
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Väldigt häftig skogspromenad med vibbar från både CCCP och PF läckert :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se

Utloggad Meter

• Talang
  • **