Kontrollrummet

Festival # 85 Spåntråd

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Eddi

• Elvis
    • Antal inlägg: 13 351
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends

Jag hoppar in som ställföreträdande Festivalgeneral här eftersom Ast som vann senast inte har rätt feeling just nu
Det fanns ett antal förslag till teman tidigare vilka jag har kopierat in här med ett litet tillägg ang 80-talshit. Så ordet är fritt kanske vi kan komma överens inom sisådär två veckor kanske? Låt oss säga den 10 september.

- Outro till en film. Låten till eftertexterna.

- Musik i moll.

- Mersey-beat

- Dylan-låt i Latino-style.

- Mello. Fritt tema.

- Vaudeville. Musik med sånginslag med satirisk eller parodisk tendens.

- 80-talshit.
« Senast ändrad: 24.08.2025, 22:15:24 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se

Utloggad Meter

• Talang
  • **
    • Antal inlägg: 189
    • Visa profil
    • Tuben
  • Soundcloud: meter
Jag sållar listan (mina förslag) för min del till:

- Outro till en film. Låten till eftertexterna.

- Musik i moll.

- 80-talshit.

Inloggad 91:an

• List-etta
    • Antal inlägg: 946
    • Visa profil
Mersey-beat låter kul, eller rock kanske? Det spänner ju över ett ganska vitt område.

Utloggad Eddi

• Elvis
    • Antal inlägg: 13 351
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag vet inte riktigt vad mersey är jag kollade på yuotube och fick bl,a, She loves you av Beatles som förslag . har det nåt med rytmen att göra? Rock har vi ju haft i en massa utförande tidigare så det var därför jag skrev 80-tals hit för det är ju ganka brett massor med rocklåtar uppstod på 80-taöet.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se

Inloggad 91:an

• List-etta
    • Antal inlägg: 946
    • Visa profil
Jag vet inte riktigt vad mersey är jag kollade på yuotube och fick bl,a, She loves you av Beatles som förslag . har det nåt med rytmen att göra? Rock har vi ju haft i en massa utförande tidigare så det var därför jag skrev 80-tals hit för det är ju ganka brett massor med rocklåtar uppstod på 80-taöet.

Merseybeat var en musikstil som kombinerade rock'n'roll, skiffle och rhythm and blues, såg jag när jag kollade upp. På Spotify och fick jag upp en massa engelsk popgruppsmusik (brittpop från Liverpool) från tiden 63-64, Gerry & the Pacemakers, Dave Clark Five, Peter&Gordon med flera.