Forum > Demolåtar

equality - nightlight

(1/2) > >>

equality:
2025, nytt år...nya låtar. Känns som man gör samma låt om och om igen trots förhoppningsvis inspirationsframkallande nya ljud och instrument. Trots allt kul att mecka lite när skidföret är som det är.  :rolleyes:

https://soundcloud.com/mikael-schulin/nightlight?utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing&si=753d9f81cc8d4793be4bbc03f4d07bb1

Asti:
Härlig känsla i låten! Läckert elpiano och suggestiva stråkar/arpeggiator!
Mixen känns bra. Möjligen att jag skulle vilja sänka percussion/trummorna lite,
men det är nog bara jag som är gammalmodig vad gäller trumljud.  :rolleyes:
Riktigt skön lyssning!
/Asti

Meter:
Skönt lunkande! Bra pianoriff och sköna stråkar. Jag antar att det är nya trummaskinen som rullar. :)

equality:

--- Citat från: Asti skrivet 19.01.2025, 20:14:14 ---Härlig känsla i låten! Läckert elpiano och suggestiva stråkar/arpeggiator!
Mixen känns bra. Möjligen att jag skulle vilja sänka percussion/trummorna lite,
men det är nog bara jag som är gammalmodig vad gäller trumljud.  :rolleyes:
Riktigt skön lyssning!
/Asti

--- Slut citat ---

Stort tack Asti! Bytte ut trummorna till något mer passande, lugnare och förhoppningsvis mer följsamma. Tycker att pianot distade efter Ozones limiter. Skruvat och ändrat. Tror till slut det var shakern i trumsettet som missledde mig. Tog bort den. Lånar gärna dina öron igen om jag får. 

equality:

--- Citat från: Meter skrivet 19.01.2025, 21:14:35 ---Skönt lunkande! Bra pianoriff och sköna stråkar. Jag antar att det är nya trummaskinen som rullar. :)

--- Slut citat ---

Ändrade trummorna en del. Bättre?  :unsure: Yes, det är Triaz som rullar. Tack för lyssning och comments!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion