Forum > Demolåtar

equality - free

<< < (2/3) > >>

equality:

--- Citat från: Meter skrivet 12.01.2025, 21:20:00 ---Tunga Lalo Schifrin-vibbar...

--- Slut citat ---

Mannen bakom One note samba och femtaktaren Mission impossible tydligen. Wow! Den senare är verkligen en pärla.

Wernborg:

--- Citat från: equality skrivet 13.01.2025, 14:38:59 ---
--- Citat från: Meter skrivet 12.01.2025, 21:20:00 ---Tunga Lalo Schifrin-vibbar...

--- Slut citat ---

Mannen bakom One note samba och femtaktaren Mission impossible tydligen. Wow! Den senare är verkligen en pärla.

--- Slut citat ---
Nä, Antonio Carlos Jobim har skrivit Samba de una nota (One note samba)

Skön låt. Verkligen filmisk.

Om jag ska komma med nåt så kanske minska på det artificiella trumkompet. Kanske bara ta bort klappen?

Bra!

equality:

--- Citat från: Wernborg skrivet 13.01.2025, 17:12:58 ---
--- Citat från: equality skrivet 13.01.2025, 14:38:59 ---

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---
Nä, Antonio Carlos Jobim har skrivit Samba de una nota (One note samba)

Skön låt. Verkligen filmisk.

Om jag ska komma med nåt så kanske minska på det artificiella trumkompet. Kanske bara ta bort klappen?

Bra!

--- Slut citat ---

Där ser man, ha ha.  :lol: Noll koll.  :wacko: Tack Wernborg. Bra tanke med trumkompet. Hade ändå tänkt gå in och skruva där.

Meter:
Jag tycker iofs att det är lite charmigt med det där Marcus Miller/Miles Davis-trumljudet från sent 80/tidigt 90-tal. Man ser de babyblå och rosa bokstäverna i förtexten liksom.   :lol:

equality:

--- Citat från: Meter skrivet 13.01.2025, 19:04:30 ---Jag tycker iofs att det är lite charmigt med det där Marcus Miller/Miles Davis-trumljudet från sent 80/tidigt 90-tal. Man ser de babyblå och rosa bokstäverna i förtexten liksom.   :lol:

--- Slut citat ---

Kan ibland tycka att handklapp blir enerverande i nån slags kollektivistisk allsångsanda. Nu när jag skulle kolla midispåren i Triaz lät de inte som audiospåren jag hade exporterat från programmet för några dagar sedan. Klappet är därför kvar. Däremot skruvade jag på elpianot, ändrade några toner och Ozone fick styra upp LUFS:en något. Knepigt att avgöra när elpianot distar då det redan finns lite av detta i grundinställningen.  :rolleyes:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion