Forum > Demolåtar
equality - Sad Song (ny version, remix av Meter!)
Burnin_Sven:
Jag tycker låten är skitbra men den skulle verkligen vakna till liv med riktiga instrument. Kanske bara piano eller gitarr eventuellt liten sättning med piano, akustisk stål strängad, elbas, handtrummor etc.
equality:
--- Citat från: Burnin_Sven skrivet 06.01.2025, 12:00:16 ---Jag tycker låten är skitbra men den skulle verkligen vakna till liv med riktiga instrument. Kanske bara piano eller gitarr eventuellt liten sättning med piano, akustisk stål strängad, elbas, handtrummor etc.
--- Slut citat ---
Inte ens en AI-genererad kvinnlig vokalist? Skämt åsido, jag förstår hur du menar och har stor respekt för de som kan leverera på riktiga instrument, verkliga musiker alltså, dit jag inte räknar mig själv. Kul att du har lyssnat och gillar låten! Det vore ju häftigt att höra den live med den sättning du föreslår. Tror inte den skulle överleva utan blås ändå. Visst midi blir på låtsas men ger kanske en bild av hur det skulle te sig med riktiga prylar.
Meter:
Najs!
Vilken DAW kör du? Jag kör själv Cubase sen Dackefejden och är för inkörd för att byta.
equality:
Cakewalk sen förra istiden. Crackade versioner i början... B)
Märkliga uppdateringar i slutet av 10-talet gjorde programmet instabilt. Köptes upp av Roland och sedan av Gibson som tröttnade och lade ner CW som väl tävlade om förstaplatsen med Cubase för sådär tjugo år sedan. Försökte mig först på Logic när det fortfarande funkade med PC. Fattade noll av det programmet. Såg sedan att det fanns obegränsade "ångra"möjligheter i CW och tänkte att det behövs säkert. Nu ägs CW av Bandlab som levererat det gratis under ett par år. Funkar bra men kommer nu endast som hyrversion vilket är ett otyg. Som gjort för att tanka folks konton även när det går på tomgång. Och hur lätt är det att säga upp en prenumeration? Behåller gratisversionen så länge som möjligt och låtsas som det regnar (fast det snöar som tusan här).
Meter:
Fasen vad snabbt det gick! :lol:
Kul att kunna samarbeta lite här på forumet tycker jag. Mer sånt!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida