Forum > Demolåtar

Meters musik-kladdtråd

<< < (2/5) > >>

Meter:
Jo, lite om Midi-gitarr om ni undrar. Jag körde förut om åren med Rolands GI-10 modul och sen en pickup som heter GK3. Funkade bra men är nu en lösning baserad på 80-talsteknik.

Nu kör jag på en VST-plug som heter Midi giutar 2 och som funkar riktigt bra. Kanske en liten tröskel att lära sig spela med den men otroligt bra för att vara en mjukvara. Ingenting extra behövs utan en gitarrsignal in på ett audiospår där du lägger pluggen som en insert, ta ett instrument- eller midispår, välj "Midi guitar 2" som midi output på den synten/spåret och så spelar du. Klart.

Liten demo att kika på:
&ab_channel=themindbenders

&ab_channel=MarcoPeru

Meter:
Började och tröttnade. Är detta för standard och ointressant eller ska man ta på sig handskarna och göra klart?

equality:
Låter lovande tycker jag.  Kanske svårt att variera en mollblues? Jag är ju så gammal att mina referenser blir till gamla Fleetwood Mac när de på Black magic woman byter till shuffle på slutet, kanske som inspiration? Måste passa på att fråga, du får på suveränt ljud. Här skulle jag dock vilja kapa delaysvansen. Skulle det gå med nån slags omvänd sidechaining?

Asti:
Väldigt snygga instrumentljud och mycket fint spelat! Tycker absolut du ska göra klart!
/Asti

Meter:
Tackar för lyssning!

Blir det fortsättning kommer det absolut bli mer variation a'la "vanlig" låt liksom så där. :)

Delay'et: Jag bara spolade ner det till mp3 och stängde byket. Det går att kapa till ekot mycket snyggare och framförallt inte knöka samma frekvenser med allt på samma gång.. Nu hör jag att det tok-krockar med kompet i sidorna. Ungefär som om man svänger hejdlöst höger/vänster i en trång tunnel. :D

Gör min läxa och återkommer!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion