Kontrollrummet

Testar lite med exp-pedal.

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Meter

• Talang
  • **
    • Antal inlägg: 126
    • Visa profil
    • Tuben
  • Soundcloud: meter
Ok, att få det att låta som riktig sax är riktigt svårt. Men nu har jag suttit några timmar och är helt döv på örat. Om ni satt i lobbyn på nåt hotell nere i sydligare grader och hörde något liknande skulle ni studsa på saxen då?

Utloggad Burnin_Sven

• Idol
    • Antal inlägg: 1 152
    • Visa profil
Den här med riktiga instrument och congas och riktiga men små stärkare som finns billigt på gear4music och eventuellt då sax på burk om man inte kan själv eller känner nån saxofonist skulle funka bra. Det finns billiga mickar där också.

Jag har skaffat allt det där själv och jag undrar om det i längden egentligen blir dyrare för om man behöver pengar nån gån gång om blir fattigare så är det väl lättare att sälja prylar än plugins tänkte jag och körde på.

Nu har det kommit så mycket skit som pandemier och krig och skit och dynga i vägen så man däckat totalt dom senaste åren så det har mest blivit plink på gitarren dessvärre men man blir lite sugen när man hör nåt sånt här.

Ja visst fan höll på att glömma - jag skulle vilja att saxen kom tidigare eller eventuellt en sång först och saxen där den ligger nu.

Utloggad Meter

• Talang
  • **
    • Visa profil
    • Tuben
Äkta är ju alltid roligast. Dock är detta ett tröstpris, för om jag hade spelat riktig sax hade vare sig ni eller mina grannar gillat det. :D

Själva trallgrejen var bara en sak jag drog ihop för att testa saxljudet "i riktig miljö". Tycker du att det var bra så kanske jag borde göra den på riktigt.

Tack för lyssningen!

Utloggad equality

• Johnny Cash
    • Antal inlägg: 6 537
    • Visa profil
    • SoundClick
Med en paraplydrink går ju det mesta ner. Skämt åsido, hade aldrig reagerat på detta med eller utan alkohol i kroppen. Vilka sväng du får till!  :rolleyes: :D
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves

Utloggad Asti

• Superior Drummel
  • Johnny Cash
    • Antal inlägg: 6 752
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Blåset som kommer in efter ca 41 sekunder låter rätt så "synthigt". Ska det föreställa en trumpet och en saxofon?
Saxen som kommer efter ca 60 sekunder tycker jag låter rätt hyfsad...
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten

Utloggad Meter

• Talang
  • **
    • Visa profil
    • Tuben
Japp, du har så rätt. Försökte fuska och blev direkt tagen med brallorna nere. :) Focus låg ju på saxljudet lite så jag spelade in en trumpet (40 sec) och sen lade jag till en trombon men slött bara kopierade spåret från trumpeten. De är exakt samma vilket är grundreceptet för att få det att låta syntetiskt. Ska göra på riktigt nästa gång. :)

Utloggad Asti

• Superior Drummel
  • Johnny Cash
    • Antal inlägg: 6 752
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Japp, du har så rätt. Försökte fuska och blev direkt tagen med brallorna nere. :) Focus låg ju på saxljudet lite så jag spelade in en trumpet (40 sec) och sen lade jag till en trombon men slött bara kopierade spåret från trumpeten. De är exakt samma vilket är grundreceptet för att få det att låta syntetiskt. Ska göra på riktigt nästa gång. :)

Det var ingen kritik, bara en iakttagelse , som jag blev lite fundersam över!  :)
Saxljudet är, som sagt, OK!  B)
Sedan kan man ju alltid önska att man hade en Gerry Mulligan-app, där man fick fram
den lite väsande, knarriga, mörka tonen från barytonsaxen med långsamt glidande toner och rätt vibrato.... :rolleyes:
« Senast ändrad: 06.01.2025, 19:38:54 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten