Kontrollrummet

equality - free

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

• Johnny Cash
    • Antal inlägg: 6 537
    • Visa profil
    • SoundClick
Testar instrument från svarta fredagsinköp. Trumpet i paketet vHorns från Acoustic Sapmples. Skulle kanske sordinerat mer men ljudet blev ganska vasst. Rytmsektionen är Triaz från Waves Alchemy. Riktigt kul att hoppa runt i presetsen. Resten är gammal skåpmat.  :P

https://soundcloud.com/mikael-schulin/free?si=0b219ea95438478c9c0a042316fb0472&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves

Utloggad Meter

• Talang
  • **
    • Antal inlägg: 126
    • Visa profil
    • Tuben
  • Soundcloud: meter
Skitbra!! Verkligen rätt av allt och med skönt sväng. Blundar och ser introt till "filmen" denna låt inleder. Tunga Lalo Schifrin-vibbar så åker man nattetid i helikoptervy över Golden Gate-bridge och ser stadssiluetten med all belysning i fönster och gator.

Två tummar upp!

Utloggad equality

• Johnny Cash
    • Visa profil
    • SoundClick
Skitbra!! Verkligen rätt av allt och med skönt sväng. Blundar och ser introt till "filmen" denna låt inleder. Tunga Lalo Schifrin-vibbar så åker man nattetid i helikoptervy över Golden Gate-bridge och ser stadssiluetten med all belysning i fönster och gator.

Två tummar upp!

Häftigt! Jag som trodde att Manzareks elpiano från Riders on the storm spökade här. Får kolla in Lalo Schifrin. Fina bilder! Tack Meter!
« Senast ändrad: 12.01.2025, 21:42:09 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves

Utloggad Burnin_Sven

• Idol
    • Antal inlägg: 1 152
    • Visa profil
Lite congas och Sade eller vad hon heter på röst så börjar jag att sakna icke helnykterist läget pyttelite  :D. Kanske mecka lite med nivåer så det blir lite mera dynamik men det är bagateller den funkar allt bra som den är.

Utloggad equality

• Johnny Cash
    • Visa profil
    • SoundClick
Lite congas och Sade eller vad hon heter på röst så börjar jag att sakna icke helnykterist läget pyttelite

:lol:

Ja, Sade coola sång vore toppen! Tack Burnin_Sven!

Utloggad equality

• Johnny Cash
    • Visa profil
    • SoundClick
Tunga Lalo Schifrin-vibbar...

Mannen bakom One note samba och femtaktaren Mission impossible tydligen. Wow! Den senare är verkligen en pärla.

Utloggad Wernborg

• Administrator
  • Johnny Cash
    • Antal inlägg: 8 510
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Mannen bakom One note samba och femtaktaren Mission impossible tydligen. Wow! Den senare är verkligen en pärla.
Nä, Antonio Carlos Jobim har skrivit Samba de una nota (One note samba)

Skön låt. Verkligen filmisk.

Om jag ska komma med nåt så kanske minska på det artificiella trumkompet. Kanske bara ta bort klappen?

Bra!

Utloggad equality

• Johnny Cash
    • Visa profil
    • SoundClick

Nä, Antonio Carlos Jobim har skrivit Samba de una nota (One note samba)

Skön låt. Verkligen filmisk.

Om jag ska komma med nåt så kanske minska på det artificiella trumkompet. Kanske bara ta bort klappen?

Bra!

Där ser man, ha ha.  :lol: Noll koll.  :wacko: Tack Wernborg. Bra tanke med trumkompet. Hade ändå tänkt gå in och skruva där.

Utloggad Meter

• Talang
  • **
    • Visa profil
    • Tuben
Jag tycker iofs att det är lite charmigt med det där Marcus Miller/Miles Davis-trumljudet från sent 80/tidigt 90-tal. Man ser de babyblå och rosa bokstäverna i förtexten liksom.   :lol:

Utloggad equality

• Johnny Cash
    • Visa profil
    • SoundClick
Jag tycker iofs att det är lite charmigt med det där Marcus Miller/Miles Davis-trumljudet från sent 80/tidigt 90-tal. Man ser de babyblå och rosa bokstäverna i förtexten liksom.   :lol:

Kan ibland tycka att handklapp blir enerverande i nån slags kollektivistisk allsångsanda. Nu när jag skulle kolla midispåren i Triaz lät de inte som audiospåren jag hade exporterat från programmet för några dagar sedan. Klappet är därför kvar. Däremot skruvade jag på elpianot, ändrade några toner och Ozone fick styra upp LUFS:en något. Knepigt att avgöra när elpianot distar då det redan finns lite av detta i grundinställningen.  :rolleyes:

Utloggad Meter

• Talang
  • **
    • Visa profil
    • Tuben
Som liten tidskapsel, lyssna på temat till Jack Killian - en röst i natten (89-90 nånting). Precis det jag kände när jag hörde den.   :D

Utloggad equality

• Johnny Cash
    • Visa profil
    • SoundClick
Som liten tidskapsel, lyssna på temat till Jack Killian - en röst i natten (89-90 nånting). Precis det jag kände när jag hörde den.   :D

Ha, ha. Kommer ihåg den serien. DJ:n på radiostationen som snackade med nån mitt i natten...och där var Golden Gate-bron också. Skall försöka få till mer sordin på trumpeten. Inte rätta Miles Davissoundet ännu.