Kontrollrummet

Fender Squire Affinity gul tele

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Burnin_Sven

• Idol
    • Antal inlägg: 1 122
    • Visa profil
Gul Squier Affinity tele 1772 spänn på Amazon inköpt för den är så fin

i=MohSY0UTg8o4br75

Utloggad martinm

• List-etta
    • Antal inlägg: 699
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Squier fortsätter att göra bra, billiga och roliga gitarrer. Jag har en Paranormal Offset Tele i snyggt rosa som jag gillar mycket  :P
Mina projekt 'Måndagsflykt', 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster.

Utloggad Burnin_Sven

• Idol
    • Visa profil
Den kommer först i Januari så det blir att vänta lite. Skönt att få bekräftat att dom är bra, jag har en vit Mexico Tele som är riktigt bra men aldrig testat en Squier.

Utloggad Burnin_Sven

• Idol
    • Visa profil
Måste man verkligen byta mickar och greja på dom? Jag har en flock andra billiga gitarrer och typ 8 byggsatser samt kroppar och mickar från gear4music + halsar från Amazon som verkar helt ok. Jag kör tror och tycker att billigt är bra och räknar kallt med att prylarna håller en kvalite långt över vad jag jag kan lira. Typ varför ska jag köpa en gura för en halv årslön när jag lirar för en femma  :D

Utloggad martinm

• List-etta
    • Antal inlägg: 699
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
 :D
Måste man verkligen byta mickar och greja på dom? Jag har en flock andra billiga gitarrer och typ 8 byggsatser samt kroppar och mickar från gear4music + halsar från Amazon som verkar helt ok. Jag kör tror och tycker att billigt är bra och räknar kallt med att prylarna håller en kvalite långt över vad jag jag kan lira. Typ varför ska jag köpa en gura för en halv årslön när jag lirar för en femma  :D

Mickarna som sitter i duger säkert jättebra. Elektroniken som sitter i kan ha lite sämre kvalitet än på dyrare gitarrer men så länge inget går sönder så bör det fungera bra. Egentligen viktigare hur man skruvar till ljudet på förstärkare eller andra ljudmanicker.  :D
Mina projekt 'Måndagsflykt', 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster.

Utloggad Burnin_Sven

• Idol
    • Visa profil
:D

Mickarna som sitter i duger säkert jättebra. Elektroniken som sitter i kan ha lite sämre kvalitet än på dyrare gitarrer men så länge inget går sönder så bör det fungera bra. Egentligen viktigare hur man skruvar till ljudet på förstärkare eller andra ljudmanicker.  :D

Ok och tack för svar. Generellt sett så tror jag att det mesta från Kina hållet håller bra mycket bättre kvalité nu för tiden än billiga europeiska guror från tiden när jag började lira.

På den här röda gear4music byggsatsen som jag aldrig fixade riktigt klart är väl det mest besvärliga stämskruvarna men i övrigt funkar den helt ok.

i=LKWakG7JAOP68bgR

För att inte tala om hur bra mickar och annat blivit. Inspelat rakt av utan nåt med en billig usb stormembranare från gear4music för 600 eller nåt i mitt sovrum

i=tqyMIbdHvbpMsN7R
« Senast ändrad: 30.11.2024, 16:13:36 by Burnin_Sven »