Forum > Demolåtar

equality - mellow

(1/6) > >>

equality:
Försök till ett modernare sound.  :rolleyes: Hal is?

Meter:
Skön låt! Peter Gabriel-vibbar.  Helt lagom liksom i upplägget vilket gör att man vill höra mer.

Nu är detta såpass bra att jag tänker se det som "hört på radion" och då skulle jag tänkt på följande två saker:

- Trumljud. Lite kompressor och en gnutta kort reverb på allt utom kaggen. Även jättelite gör skillnad speciellt när det är en såpass lugn låt.
- Rhodesljudet är lite för mycket. Sänka en aning och sedan EQ'a ner en aning 160 Hz och nedåt och låta basen göra basjobbet. Även en sudd reverb här då det är en härligt och ambient.

Riktigt bra låt!

Asti:
Jättesnyggt! Tyckte först att sången var lite låg i jämförelse med elpianot, men efter några
lyssningar lät det bra. Läcker sång och skönt elpiano! Saxsolot låter också riktigt fint!
Bra låt, arr, mix och framförande!
/Asti

equality:

--- Citat från: Meter skrivet 19.11.2024, 14:20:22 ---Skön låt! Peter Gabriel-vibbar.  Helt lagom liksom i upplägget vilket gör att man vill höra mer.

Nu är detta såpass bra att jag tänker se det som "hört på radion" och då skulle jag tänkt på följande två saker:

- Trumljud. Lite kompressor och en gnutta kort reverb på allt utom kaggen. Även jättelite gör skillnad speciellt när det är en såpass lugn låt.
- Rhodesljudet är lite för mycket. Sänka en aning och sedan EQ'a ner en aning 160 Hz och nedåt och låta basen göra basjobbet. Även en sudd reverb här då det är en härligt och ambient.

Riktigt bra låt!

--- Slut citat ---

Men tack Meter! Försökte göra enligt ditt recept. Ett helsike att att isolera kicken på ett eget spår, det ville konstigt nog spela hela kittet ändå. Till slut gick det. Hade kört basen med Rhodset men tog bort bastonerna och valde en fretless från Trilian. Kanske blev plottrig? Tack för de goda råden! Tycker det blev klart bättre men lyssnat sönder denna nu.

equality:

--- Citat från: Asti skrivet 19.11.2024, 15:32:52 ---Jättesnyggt! Tyckte först att sången var lite låg i jämförelse med elpianot, men efter några
lyssningar lät det bra. Läcker sång och skönt elpiano! Saxsolot låter också riktigt fint!
Bra låt, arr, mix och framförande!
/Asti

--- Slut citat ---

Tusen tack Peter! Ommixad, ny bas och andra nivåer, se ovan. Hoppas det blev bättre. Tack för lyssning och kul att det gillas!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion