Kontrollrummet

En cover ska det ju vara

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Meter

• Talang
  • **
    • Antal inlägg: 84
    • Visa profil
  • Soundcloud: meter
På tal om Tom waits...

En vän till mig är slängd i sångens gåva och ville göra en cover på Tom Waits "Jesus...". Sagt och gjort så skrotade jag till musiklådan ordentligt och fick nog lite rök på det.

Utloggad Asti

• Superior Drummel
  • Johnny Cash
    • Antal inlägg: 6 735
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Riktigt fin sång, men jag är inte överförtjust i reverb/delay:et! skulle vilja ha sången lite närmre och varmare.
Snyggt med sliden! Bra!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten

Utloggad Burnin_Sven

• Idol
    • Antal inlägg: 1 121
    • Visa profil
Fin sak tycker jag men visst kan man fixa om man vill, det är sällan jag själv vill det så .......  :D fan det funkar allt

Utloggad Meter

• Talang
  • **
    • Antal inlägg: 84
    • Visa profil
  • Soundcloud: meter
Tackar!

Sångljudet var mer en inställning för att skita ner sången lite och känslan av att man har bandspelaren med sig, sätter play/rec och sen kör. Ska väl vara helt ärlig och säga att man skulle kunna lägga mer effort där helt klart.

Utloggad martinm

• List-etta
    • Antal inlägg: 699
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Skön känsla. Låter bra vid snabblyssning i ipadens högtalare  :P
Mina projekt 'Måndagsflykt', 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster.

Utloggad equality

• Johnny Cash
    • Antal inlägg: 6 502
    • Visa profil
    • SoundClick
Tycker nog reverbet funkar men vore intressant att testa ett slap-back d:o istället. Bra att Waits minimalistiska komp bivehölls. Den djupa Söderns brännande sol över bommulsfälten finns här också. Nästa blir kanske TW:s choklad-Jesus?  :P
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves

Utloggad Eddi

• Elvis
    • Antal inlägg: 13 295
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Heter vännen Agnes Ivarsson ? Nå i alla fall jag känner inte till originalet och kan bara kommentera det jag hör och det låter riktigt bra tycker jag. :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se