Kontrollrummet

equality - Great River Shore c & w

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

• Johnny Cash
    • Antal inlägg: 6 452
    • Visa profil
    • SoundClick
Drar åt countryhållet i 6/8. Hittade en "lap steel" i gamla Omnisphere. Kanske låter den lite plastig? Of missing persons (and birds, curlews).

« Senast ändrad: 23.09.2024, 14:20:21 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves

Utloggad Meter

• Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
  • Soundcloud: meter

Utloggad equality

• Johnny Cash
    • Visa profil
    • SoundClick
Tack Meter! Rösten svajar betänkligt och borde nog fimpa en överstämma eller hitta en annan vokalist.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves

Utloggad 91:an

• List-etta
    • Antal inlägg: 921
    • Visa profil
Snygg låt och lap steelen tycker jag låter bra, likaså med överstämman i sången, passar utmärkt. Tycker sången låter tydlig och nära, vad har du för mic?

Utloggad equality

• Johnny Cash
    • Visa profil
    • SoundClick
Snygg låt och lap steelen tycker jag låter bra, likaså med överstämman i sången, passar utmärkt. Tycker sången låter tydlig och nära, vad har du för mic?
Tack Janne!  :wub:
Micken är en Röde K2. Stormembransmick med rör, vilket är lite speciellt. Måste vänta in att röret är varmt och så går det sönder ibland och måste bytas. Men för oss som var med på rörradiotiden är ju detta inget konstigt  :)
Sjöng om de värsta suringarna och och dammade av Melodyne.

Utloggad equality

• Johnny Cash
    • Visa profil
    • SoundClick
Ändrat basen, nivåer och petat i sången. Anmäld till granskningsnämnden.  :P

Utloggad Asti

• Superior Drummel
  • Johnny Cash
    • Antal inlägg: 6 705
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Skön låt! Lap-steelen ligger lite högt när den kommer in tycker jag, annars låter den inte fel.
Gillar när de akustiska gitarrerna kommer in och fyller ut på varsin sida.
Mixen är bra, men om man ska vara riktigt petig tycker jag det är lite för mycket reverb på pianot
och att virvelkaggen låter något "burkig".
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten

Utloggad equality

• Johnny Cash
    • Visa profil
    • SoundClick
Skön låt! Lap-steelen ligger lite högt när den kommer in tycker jag, annars låter den inte fel.
Mixen är bra, men om man ska vara riktigt petig tycker jag det är lite för mycket reverb på pianot
/Asti

Stort tack för ingående feedback! 🙏 Ändrade lite på pianot i introt och drog ner lite på stålgitarrens början. Skall se över pianoreverbet också. Kan mycket väl låta burkigt om virvelkaggen men jag har ingen aning om hur man ändrar på det.  :unsure: Kul att låten uppskattas!

Utloggad Asti

• Superior Drummel
  • Johnny Cash
    • Antal inlägg: 6 705
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
/Asti

Stort tack för ingående feedback! 🙏 Ändrade lite på pianot i introt och drog ner lite på stålgitarrens början. Skall se över pianoreverbet också. Kan mycket väl låta burkigt om virvelkaggen men jag har ingen aning om hur man ändrar på det.  :unsure: Kul att låten uppskattas!
Bry dig inte om det jag sa om pianot och virvelkaggen! Har lyssnat igen efter att en förkylning börjat släppa... :rolleyes:
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten

Utloggad equality

• Johnny Cash
    • Visa profil
    • SoundClick
/Asti

Bry dig inte om det jag sa om pianot och virvelkaggen! Har lyssnat igen efter att en förkylning börjat släppa... :rolleyes:
/Asti

Puh!  :D Snabbt tillfrisknande hoppas jag.