Kontrollrummet

Hemglass

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Meter

• Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
  • Soundcloud: meter
Satt och spelade in med en tjej och la på sång, vilket gick väldigt bra, då glassbilen passade på att gasa förbi med sin käcka melodi. Tagning förstörd. Även om det fanns stor humor i detta så släppte aldrig upplevelsen riktigt. Samma kväll så fixade jag ihop ett alternativ till deras melodi som var lite lugnare och med mer "feeling". Jag skickade den till Hemglass men det svarade torrt att de inte tänker byta. Ingen humor där alltså.

Förslaget:

« Senast ändrad: 14.09.2024, 11:55:21 by Meter »

Utloggad equality

• Johnny Cash
    • Antal inlägg: 6 452
    • Visa profil
    • SoundClick
Får lite Dave Brubeck-vibbar. Kul att det görs sådan musik idag. Gäller väl att hitta ut från temat här.  :)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves

Utloggad Asti

• Superior Drummel
  • Johnny Cash
    • Antal inlägg: 6 705
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Cool, skön jazz! Håller med Eq, kul med jazz på KR!  :)
Vad gäller mixen skulle jag kunna tänka mig att trummorna höjdes lite och
att stereobilden vidgades.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten

Utloggad Meter

• Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
  • Soundcloud: meter
Tackar!

Ja, mixen tog nog 9 minuter inkl. hämta kaffe så nivåer/mix är nog att önska. Jag hade den där hemglass-truddilutten i huvudet hela dagen så den behövde komma ut. Felspel på basen är då jag körde midi-gitarr med basljud helt utan quantize. Orkade inte ens fixa det. Men det ökade suget efter att göra en riktig jazzlåt. Nu när det finns blåsljud som faktiskt påminner om riktigt blås.

Utloggad Burnin_Sven

• Idol
    • Antal inlägg: 1 089
    • Visa profil
Är ingen jazzfantast och föredrar plugfri musik livespelad men den här var det inga ben i.