Kontrollrummet

equality - Duke

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

• Johnny Cash
    • Antal inlägg: 6 452
    • Visa profil
    • SoundClick
En ganska ofärdig sak där jag tänkte mig något funkigt men det blir aldrig riktigt som tänkt. Inga effekter och noll eq:at än så länge. Vore kul med synpunkter på det det musikaliska. Tjatigt baskomp?

28/8: ny version

« Senast ändrad: 28.08.2024, 17:36:36 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves

Utloggad Burnin_Sven

• Idol
    • Antal inlägg: 1 089
    • Visa profil
Det låter fartigt och bra men det är inte riktigt min typ av musik så jag kan nog inte komma med några vettiga synpunkter dessvärre. Ska lyssna en gång till och återkommer om jag kommer på nåt.

Utloggad equality

• Johnny Cash
    • Visa profil
    • SoundClick
Tack ändå Göran!  :)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves

Utloggad Asti

• Superior Drummel
  • Johnny Cash
    • Antal inlägg: 6 705
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jo, men det låter väl funkigt! Har några funderingar:
- basen behöver kanske inte spela likadant som pianot vid ca 18-32 sek och motsvarande avsnitt senare i låten, utan kanske kunde spela en egen, snabb "vandring" i  stället?
- vid ca 30 sek när trummorna kommer in kunde jag tänka mig ett drivande, snabbt spel på hi-haten för att få lite mer "ös".... B)
- kanske kunde trummorna vispa på i avsnittet efter ca 46 sek där de tystnar, för att behålla drivet...?
Fina harmonier i sticket vid ca 1:35! Efter ca 2 minuter skönt trumspel på cymbalen. Den trumpetliknande synthen låter fint!
En funky gitarr kanske skulle tillföra något...?
Hoppas du förstår mitt svammel!  :D
/Asti
« Senast ändrad: 26.08.2024, 20:34:16 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten

Utloggad equality

• Johnny Cash
    • Visa profil
    • SoundClick
Många bra idéer där Peter! Jag är mycket tacksam! Tyckte jag hade ett skapligt technokit via NI:s Komplete Kontrol men maken till buggigare program får man  leta efter. Programmet schabblade bort dessa trummor och jag hade slarvat med att inte skriva upp. Aldrig gillat Native Instruments men alla tillverkare med få undantag envisas med att använda deras spelare, vilket gör att man får dras med skiten. Nåja, ett världsligt I-landsproblem. Bra tanke med självständigare bas. Bara knöligt med elpianobasen som jag då lär få fimpa. Det brukar ju inte funka med stämmor på basen. De olika sektionerna behöver bindas ihop bättre. Kul att du gillade sticket, var rädd att det skulle låta allt för kantigt. Tack igen och shine on!

Utloggad equality

• Johnny Cash
    • Visa profil
    • SoundClick
Ny version: Delvis nya trummor och ändrat en del i bas och i stick.

Utloggad equality

• Johnny Cash
    • Visa profil
    • SoundClick
Trumbyte igen (låter som information från vägsamfällighetsföreningen  :D)

Utloggad Asti

• Superior Drummel
  • Johnny Cash
    • Antal inlägg: 6 705
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Trumbyte igen (låter som information från vägsamfällighetsföreningen  :D)

Snyggt! Tycker det är bättre driv nu med trumändringen. Tråkigt bara att man leder om trafiken över Sveg... B)
Basändringarna ger mer variation och kompletterar bättre känns det som.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten

Utloggad equality

• Johnny Cash
    • Visa profil
    • SoundClick
Tack för återlyss. Kul att det låter bättre. Såsom varandes kassör i den lokala vägföreningen, väcker mina frågor om trumbytet gäller från Pearl till Ludwig eller tvärtom ingen större munterhet.