Forum > Färdiga produktioner

.

(1/4) > >>

Burnin_Sven:
.

Asti:
Snyggt plock och skönt ljud i Levinen!  :wub:

Burnin_Sven:
Man tackar så mycket. Jag tycker att dom låter bra i sitt original utförande med ladderbracing istället för x bracing som på dom amerikanska förebilderna. Men man kanske får lära sig att spela på dom utifrån det och likaså att det nog kräver en annan teknik när det gäller spel med plektrum.
Återigen tack

Wernborg:
Avsnitt på Guitar geeks om ”Gammelgura ” som fixar gamla gitarrer. Ofta Levin.

https://guitargeeks.podbean.com/e/399-gammelgura/

Burnin_Sven:
Tack för tipset. Jag känner till den mannen han och några andra världsmästare är medlemmar på ackegura som är ett ställe för navelskådare eller vad det heter. Jag är medlem där också och inte populär. Gillar inte att dom plockar sönder våra gamla kulturskatter och ladderbracar dom allt vad fan det heter.

Det är en stor grej med gamla gitarrer där ute och folk handlar och står i och säljer till löjliga fantasipriser. Speciellt på ett ställe som heter Reverb

i=Atf_Su0KlUMzXf36.

Jag har hittat en av mina bästa Levingitarrer på tippen i Mjölby som dom tar idiotpengar för på det där stället. Så idiotiskt är det och svenskar tar lika mycket betalt både privatpersoner och så kallade företag.

På Tradera är det fullt av gamar som fikar efter guror man kan tjäna pengar på så där har jag räddat några men tröttnade och har skippat det stället nu.

Bland annat så är guran jag spelar på här köpt på Tradera där hag lyckades snuva några av gamarna på den.

Som vanligt så är jag kärringen mot strömmen och håller fanan högt så länge jag kan  :D.

Jag gillar inte mycket av det nya heller som tex Ai och plugins utan är på väg bakåt till riktiga instrument och förstärkare så jag har till och med bland annat galet köpt en Cello från Gear4music detta underbara ställe med superbra made in China prylar. Lapsteel, congas, ett gäng gitarr byggsatser och några riktigt najs elgitarre också.

Varför betala fantasisummor för prylar man ändå inte kan spela på på samma nivå som dom kostar frågar jag mig. Så kort sagt huset är fullt av prylar som jag trodde skulle komma till nytta men så dog alla som lirade som jag känner och här går jag slalom genom gångarna av instrument  :D.

Inte fan ska jag dö glöm det, det är väl lite så jag fungerar också så jag glömmer lätt hur lång tid det har gått. Jag kommer fortfarande ihåg när jag satt i mitt pojkrum ute i Vallensbäck Strand i Köpenhamn på 70i talet och plinkade loss. Det var tider det och jag visste inte ett skit om svensk ungdomsmusik så hola bandola dan hylander och dom hade jag ingen aning om före vi flyttade hem igen. Där var det young flowers, culpeppers orchard, gasolin, klosterband och jobbade sm diskare på hotell eco danmark innan man drog ut i natten och hamnade på studenterforeningen för att lyssna på musik.
Typ  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion