Forum > Demolåtar

Asti - Vi förändras

<< < (3/4) > >>

Wernborg:

--- Citat från: Asti skrivet 22.08.2024, 18:52:43 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 22.08.2024, 15:24:52 ---Lyssnat och inga stora bekymmer tycker jag. Lite bummel som nån var inne på. Kanske om du kan eq-a wide-effekten separat och skära den ordenligt utan att det som bär tar stryk så.

Fin låt!

Slutet var lite plötsligt. Ett litet ritardando kanske?

--- Slut citat ---

Ska kolla om Wide-effekten går att eq:a! Kanske annars kan flytta Wide-pluggen före eq-pluggen i effekt-kedjan...?
Ja, slutet kanske är lite abrupt!?  B) Får fundera på en annan avslutning...
Tack för lyss och tips!
/Asti

--- Slut citat ---
Du kan kopiera sångspåret till ett nytt där du bara har effekt. Finns ibland en mixratt på effekten så den torra signalen kan skruvas ner helt.

Använder mig av detta ibland när jag fetar till en bas. Då distar jag ofta kopian och blandar in den lagom Mycke i mix sedan.

Asti:

--- Citat från: Wernborg skrivet 23.08.2024, 13:53:23 ---
--- Citat från: Asti skrivet 22.08.2024, 18:52:43 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 22.08.2024, 15:24:52 ---Lyssnat och inga stora bekymmer tycker jag. Lite bummel som nån var inne på. Kanske om du kan eq-a wide-effekten separat och skära den ordenligt utan att det som bär tar stryk så.

Fin låt!

Slutet var lite plötsligt. Ett litet ritardando kanske?

--- Slut citat ---

Ska kolla om Wide-effekten går att eq:a! Kanske annars kan flytta Wide-pluggen före eq-pluggen i effekt-kedjan...?
Ja, slutet kanske är lite abrupt!?  B) Får fundera på en annan avslutning...
Tack för lyss och tips!
/Asti

--- Slut citat ---
Du kan kopiera sångspåret till ett nytt där du bara har effekt. Finns ibland en mixratt på effekten så den torra signalen kan skruvas ner helt.

Använder mig av detta ibland när jag fetar till en bas. Då distar jag ofta kopian och blandar in den lagom Mycke i mix sedan.

--- Slut citat ---

OK, ska testa det! Tack för tipset!
/Asti

equality:
Vacker melodi, snyggt lirat, sjunget och väl avvägt arr. Jag tycker allt låter som det ska.  :)

Asti:

--- Citat från: equality skrivet 26.08.2024, 07:24:05 ---Vacker melodi, snyggt lirat, sjunget och väl avvägt arr. Jag tycker allt låter som det ska.  :)

--- Slut citat ---

Tack för det Micke!  :wub:
/Asti

Roffe H:

--- Citat från: Asti skrivet 18.08.2024, 17:26:28 ---En ny låt. Är det nåt som sticker ut, som jag borde ändra?
Tacksam för synpunkter.
/Asti

--- Slut citat ---

Inga synpunkter på det tekniska. Fin melodi bra lirat, schysst lyrik, mao. bra låt. Slutet för tvärt annars inget konstigt.
Roffe H.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion