Kontrollrummet

Asti - En dag i sänder

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 671
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Tänkte muntra upp er inför helgen med den här glada upptempolåten! :)
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 426
    • Visa profil
    • SoundClick
Ja det var klackarna i taket.  :D Känner igen tankegångarna som jag gärna slår ifrån mig.  ;) En del avancerade harmonier som du förvaltar tryggt. Inget att klaga på. Arr och mix låter fint i mina lurar.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 671
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Ja det var klackarna i taket.  :D Känner igen tankegångarna som jag gärna slår ifrån mig.  ;) En del avancerade harmonier som du förvaltar tryggt. Inget att klaga på. Arr och mix låter fint i mina lurar.

Skönt att du tycker arr och mix funkar!
Är inte nöjd med texten, så ev blir det ny sådan.
Tack för kommentaren Micke!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 426
    • Visa profil
    • SoundClick
Jag gillar ärliga och insiktsfulla texter.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad anatolewilson

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
Låten är väldigt rolig, jag laddade ner den.


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 917
    • Visa profil
Fin låt, men jag blir ändå lite kluven. Melodi och harmonier låter vackert och behagligt men texten sorglig och vemodig. Det gör att man inte vet om man ska tolka det  humoristiskt eller tragiskt. Hade låten gått mer i moll hade jag tolkat det tragiskt. Med ett högre tempo i låten skulle jag tolka detta allvarliga ämne med en portion humor. Trummor tycker jag inte behövs. Då hade man kunnat variera tempot som att sjunga låten som en visa? Hur som helst en snygg låt! :)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 671
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Låten är väldigt rolig, jag laddade ner den.

Kul att du tyckte det, även om det inte riktigt var tanken..... :)
Tack för din kommentar!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 671
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Fin låt, men jag blir ändå lite kluven. Melodi och harmonier låter vackert och behagligt men texten sorglig och vemodig. Det gör att man inte vet om man ska tolka det  humoristiskt eller tragiskt. Hade låten gått mer i moll hade jag tolkat det tragiskt. Med ett högre tempo i låten skulle jag tolka detta allvarliga ämne med en portion humor. Trummor tycker jag inte behövs. Då hade man kunnat variera tempot som att sjunga låten som en visa? Hur som helst en snygg låt! :)

Jag är som sagt inte särskilt nöjd med texten, men vet inte om jag orkar skriva om och spela in på nytt!  :wacko:
Texten var väl tänkt som en lite uppgiven reflektion över ålderdomen, men kanske ger en aning löjligt intryck...?  :unsure:
Jag använder oftast trummor med vispar och ståbas i grundkompet nuförtiden, så det föll sig naturligt.
Tack för din kommentar och roligt att du tycker om låten!
/Asti
 
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 268
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag uppfattar låten som ett statement inte så att du står med en fot i graven men nästan typ och det hör väl ihop med våra åldrande själar vi blir ju inte yngre och drömmen om de stora scenerna har slocknat likt förbannat härdar vi ut. Jag tar till mig både musik och text som något naturligt -bra insats :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 671
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jag uppfattar låten som ett statement inte så att du står med en fot i graven men nästan typ och det hör väl ihop med våra åldrande själar vi blir ju inte yngre och drömmen om de stora scenerna har slocknat likt förbannat härdar vi ut. Jag tar till mig både musik och text som något naturligt -bra insats :D

Texten kunde ju varit lite mer positiv, men det är ju som bekant lättare att göra dystra låtar!  :rolleyes:
Att sätta ihop harmoniföljder och melodier går ofta lätt, men när det kommer till texten blir det trögt... :wacko:
Man får väl börja göra instrumentalmusik i stället...... :unsure:
Roligt att du hittar något naturligt och bra ändå! Tack för din kommentar Eddi!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten