Kontrollrummet

Festival i val

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 832
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Välkommen till vår unika online musikfestival! (tog lite hjälp)


Vi är glada bjuda in  till en festival där musik och kreativitet möts i en virtuell extravaganza. Denna festival är inte som någon annan – vi har specifika regler för att säkerställa att varje framträdande är unikt och minnesvärt.

Musikregler:
Varje låt som framförs måste inkludera en udda taktart i minst en del av låten. Det behöver inte vara hela låten, men tillräckligt för att ge en intressant rytmisk twist. Oavsett om det är 5/4, 7/8 eller någon annan udda takt, är målet att utforska nya rytmiska landskap och utmana normerna.

Ordassociation:
För att lägga till ett element av lekfullhet, inbjuder vi alla deltagare att delta i en ordassociation med ordet "festival". presentera en kort historia eller beskrivning som förknippar med ordet "festival". Detta kan vara en berättelse, en beskrivning av vad "festival" betyder för dig eller en, eller något helt annat som inspirerar ( får gärna vara en del av texten i låten) 

Avslutas veckan efter midsommar.

Hur och när skicka in bidrag:
För att delta i festivalen och ordassociationen, skicka ditt musikaliska bidrag (mp3) samt din association (plain text) till tonytopp@me.com. Vi accepterar bidrag fram till veckan efter midsommar.

Vi ser fram emot att se din kreativitet flöda och att höra de fantastiska och unika låtarna du tar skickar in, samt dina kreativa tolkningar i associationsleken. Anmäl dig nu för att säkra din plats i denna fest för öronen och sinnet!


« Senast ändrad: 04.05.2024, 23:23:22 by ynot »
att leva är att dö


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 268
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Hur går det med Festivalen?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 832
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Om man räknar antalet bidrag som kommit in så skulle jag säga. lite segt... B). dvs inget.
Men om det är det fina vädret pockemon.go. eller något annat som engagerar vet jag ej.
Så jag lämnar tråden öppen för den som vill kommentera eller klura ut hur ni önskar göra.
Trevlig midsommar på eder..

Tony
att leva är att dö


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 268
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Daet KAN ju vara så att Festivaltemat som sådant inte var helt förankrat men vad vet jag :wacko:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Inloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 917
    • Visa profil
Daet KAN ju vara så att Festivaltemat som sådant inte var helt förankrat men vad vet jag :wacko:
Så går nog min tanke också... :mellow:


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 671
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jag står över denna!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 832
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Ah konsensus brist.
Tror jag överlämnar åt er o prata ihop er o skapa nästa festival.
Tema gör som ni brukar.

Trevlig sommar.

Tony
att leva är att dö


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 671
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Ah konsensus brist.
Tror jag överlämnar åt er o prata ihop er o skapa nästa festival.
Tema gör som ni brukar.

Trevlig sommar.

Tony

Jag står över eftersom jag f.n. inte har möjlighet att spela in i min "hemstudio"!  :)
Min yngste son är nämligen på besök sedan ett tag tillbaka.
Kan vi inte bara skjuta på inlämningsdatum? Det är ju semestertider.  B)
Trevlig sommar själv!
/Asti
« Senast ändrad: 25.06.2024, 19:47:24 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 268
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag står över pga att jag inte gillar temat men kan vi hitta ett nytt och skjuta framåt så är jag på :huh:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 268
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ok jag tar på mig den pedagogiska mössan och försöker förklara för Tony. "Så jag lämnar tråden öppen för den som vill kommentera eller klura ut hur ni önskar göra. " Den som vinner Festivalen får ta åt sig äran för väl genomförd musikalisk talang men i det finns även ett ansvar som kan vara nog så svårt som att tota ihop en låt som vinner nämligen ansvaret att dra Festivallen vidare. Det brukar gå till så att vinnaren sätter upp en spåntråd för att få konsensus i nästa Festivals tema och helst då inte ett tema som varit förut vilket kan kontrolleras genom att kolla i Hall of fame där alla Festivaler har sitt tema. Vissa teman har dubblats med en lite annorlunda vinkling. Det är där det egentliga arbetet för en festivalvinnare ligger att få fram ett tema som så många som möjligt vill vara med på Att haspla ur sig en vit val och dessutom kräva taktändringar ger inga poäng såvida du inte får med dig 10 man på den idén. Mvh Eddi
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 832
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Fint du tar på dig mössan Eddi... nu efter 4 månader
Har inte varit inne på detta forum på många år o hängde på. vad jag tyckte ett roligt tema.
Sedan skapade jag en tråd o skrev mina tankar o förslag - ingen respons på 2 månader sedan fick jag tipps om att jag skulle skapa tydliga regler o sätta en deadline.

Och om nu reglerna är fastställda. fäst en tråd att läsa med tydliga instruktioner i Kategorin Festivaler.

Jag skall prata med Wernborg. SÅ kan någon med rätt kunskap ta på sig kommande festival.
Det enda jag känner runt detta är att jag blir ledsen stressad o inte förstår.

Om det inte är uppenbart är jag väldigt dålig på sådana här sammanhang.
Ber om ursäkt för mina tillkortakommanden.
Och att jag ödslat er tid.


Mvh Tony



 
att leva är att dö


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 686
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Jag tycker absolut inte att ynot har gjort något fel här. Detta är ett forum med få aktiva medlemmar och det har hänt förr att festivalerna inte har gått att genomföra pga lågt intresse. Om vi ska fortsätta med festivaler så får vi försöka hjälpas åt för att det ska fungera.  :wub:
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 460
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Håller med. Perfekt upplägg. Sen att vi är väldigt få aktiva hjälper ju såklart inte till. Ingen skugga på Tony!

Jag har lovat honom att dra igång en festival, men om nån annan är sugen är det fritt fram.

Konsensus är verkligen inte ett krav, även om det kan underlätta när underlaget för deltagare är en handfull.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 268
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Låter bra jag tror jag har hittat en genre som inte finns med på Hall of fame men som kan vara intressant Kanske om det kommer upp en spåntråd så kan jag   vara mer precisis liksom-
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se