Kontrollrummet

Ship to freedom

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 400
    • Visa profil
    • SoundClick
Låten är inte klar. Behövs mer text och "medelåttan" (sticket) behöver utvecklas. Vore intressant få lite feedback på vägen. :-)


'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 642
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Skönt pianolir och bra sång!
Jag kom att tänka på två alternativ av fortsättningen:
- stråkar som kommer in lugnt vid 1:02 och blir mer "intensiva" under sticket. I övrigt som det är.
- byt till ståbas och vispar, som kommer in vid 1:02 och ersätt elguran med en akustisk.

Bara två förslag som dök upp vid första/andra lyssningen, inget att fästa för stor vikt vid.  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 253
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ja sticket lite långt sen jag förväntat mig en annan melodi på reffen istället kom en vers till. Jobba på bara grunden är bra :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 400
    • Visa profil
    • SoundClick
Skönt pianolir och bra sång!
Jag kom att tänka på två alternativ av fortsättningen:
- stråkar som kommer in lugnt vid 1:02 och blir mer "intensiva" under sticket. I övrigt som det är.
- byt till ståbas och vispar, som kommer in vid 1:02 och ersätt elguran med en akustisk.

.

Bara två förslag som dök upp vid första/andra lyssningen, inget att fästa för stor vikt vid.  :)
/Asti


Tack för lyss och tips! Hade faktiskt tänkt stråkar fr o m sticket men ska kolla om jag får det att funka tidigare. Det är faktiskt vispar redan nu. Kanske behåller nuvarande plats om stråkar skall in tidigare?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 400
    • Visa profil
    • SoundClick
Ja sticket lite långt sen jag förväntat mig en annan melodi på reffen istället kom en vers till. Jobba på bara grunden är bra :D

Tack för comments! Sticket skall definitivt åtgärdas och dispositionen i övrigt kanske i övrigt också. Dock inte helt hundra på var reffen ersattes av vers.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves