Forum > Demolåtar

Asti - Tro mig (test av Waves Harmony) Ny version!

(1/3) > >>

Asti:
Använder Waves Harmony för att skapa stämmor till sång.
Är det någon som har erfarenhet av den och kan tipsa om inställningar?
Har gjort en "testlåt" där jag använder MIDI-keyboard som input till Harmony-pluggen.
Tacksam för tips!  :)
/Asti

Wernborg:
Aldrig testat, men hade en pedal som funkade typ så. Spelade gitarr och fick automatiska stämmor. Blir ganska tydligt artificiellt så man får skicka långt bak i mixen.

Men å vilken fin låt.  :wub:

equality:
Det har Jag har också precis köpt men inte hunnit amvända det nämnvärt. Förutom att styra stämmorna med midikeyboardet finns det en massa presets att välja mellan.



i=PjxqQ3lx585DgBeV

Asti:

--- Citat från: Wernborg skrivet 31.03.2024, 20:34:56 ---Aldrig testat, men hade en pedal som funkade typ så. Spelade gitarr och fick automatiska stämmor. Blir ganska tydligt artificiellt så man får skicka långt bak i mixen.

Men å vilken fin låt.  :wub:

--- Slut citat ---

Ja, det finns ju pedaler, men då behöver man ju en elgitarr för att definiera harmonierna och det har jag ingen längre!  :)
Vet inte heller om pedalerna låter bättre än mjukvaror som t.ex Waves Harmony.... :unsure:
Kul att du gillar låten!  :)
/Asti

Asti:

--- Citat från: equality skrivet 01.04.2024, 00:20:57 ---Det har Jag har också precis köpt men inte hunnit amvända det nämnvärt. Förutom att styra stämmorna med midikeyboardet finns det en massa presets att välja mellan.



i=PjxqQ3lx585DgBeV

--- Slut citat ---

Jag har inte heller hunnit kolla så mycket på tutorials och demos ännu.
Hoppades att någon på forumet hade erfarenhet av denna plugg och kunde dela med sig av värdefull info!  :rolleyes:
Har gått igenom en del presets, men många låter väldigt konstgjort och om man inte styr harmonierna
med keyboardet verkar det bli problem, speciellt om du har för tonarten lite annorlunda ackord.... :wacko:
Sedan funderade jag på var i effektkedjan man ska lägga pluggen, före eller efter t.ex compression, eq, reverb, de-esser....?
Tack för länken, ska kolla den och se vad det ger!  :wub:
/Asti


Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion