Kontrollrummet

Spacetrucker - Dusty Trail (feat. Native Instruments Session Guitarist)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Det är länge sedan jag skapat nåt helt eget men nu blev jag lite inspirerad av Astis dobro-försök. Jag har ingen dobro plugg (tills vidare) men jag tog mina Session Guitarist -gitarrister istället.

Alla gitarrer är alltså Native Instruments Session Guitarist (Strummed Accoustic, Picked Nylon, Sunburst)
Övriga medverkande är Toontracks:  Ez-drummer, Ez-Bass, Ez-Keys (Session Organ, Mellotron och Hybrid Harp).
 +lite annat.

Berätta gärna vad ni tycker / inte tycker... man trasslar lätt bort sig i sina egna alster så man till slut inte riktigt vet varken ut eller in :wacko:


...och jag är inte helt säker på att slutet skall vara sådär   :unsure:




//Space
« Senast ändrad: 24.03.2024, 18:05:33 by spacetrucker »
Life is too short to remove USB safely


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Lite wall of sound här och jag antar att sång kommer så småningom. Ljudbilden låter balanserad. Snyggt när dragspelet kommer in. Outrot verkar funka. Blir intressant när ett melodibärande instrument eller sång kommer med. Låter som ett dukat bord för detta. Fint!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Första tankarna:
Ljudbilden känns lite dov, kanske mycket som händer i nedre mellanregistret?
Nylonguran kanske kan skäras en aning i basen och höjas i mixen lite grand.... :unsure:
Basen försvinner lite bland alla gitarrer i nedre mellanreistret/höga basfrekvenserna. Skulle vilja ha den tydligare och fastare..

Edit 2024-03-26: Vill bara tillägga att det lät bra för övrigt!  :) Spänd på att höra låten färdig med sång!

« Senast ändrad: 26.03.2024, 11:33:29 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Tack för kommentarer. Jo, det blev väl lite för mycket av det goda antar jag. Det blir lätt så när man har nya leksaker (Session Guitarist) :D.
Jag vet faktiskt inte ännu vad det skall bli av låten :unsure:. .  Jag hade väl tänkt den som nåt typ filmmusik utan sång, får se. Jag får nog ta på mig tänkarmössan :lol:

//Space
Life is too short to remove USB safely