Kontrollrummet

equality - Hon var min fe

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Länge sen det blev något på svenska. Här ett försök med en enkel melodi och harmonier. Tar tacksamt kritik på allt.  edit: Uppdaterad version

« Senast ändrad: 19.03.2024, 13:34:10 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Jättefin låt! Snyggt med sticket i slutet. Kritik...? möjligen att pianots melodispel konkurrerar med sångstämman då de körs samtidigt. Melodispel på piano i sångens andningspauser i stället?


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Stort tack Janne! Håller med dig. Melodistämman ligger kvar på pianot som stöd för minnet utifall en låtskiss skulle få sång nån gång. Skulle nog lyfta lite om det lät mindre unisont. 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Uppdaterad version efter 91:ans tips ligger uppe nu.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Vilken skillnad! Nu kompletterar pianot sångstämman perfekt, jättesnyggt!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Tack vare ditt säkra öra Janne! Jag tackar och bockar.  :wub:
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Irriterade mig på pianistens (dvs jag själv) spretiga komp och onödiga excesser. Det blev ett allvarligt snack och jag tycker han har skärpt sig. Uppdatering har skett. Tyckte att detta ändå skulle föras till protokollet.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jätefin låt och mycket bra piano. Nåt att såga på kanske skulle vara att jag upplever för bra kvalitet på rösten kanske bara tillsätta lite reverb så att den backar aningens?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Bra tanke! Skall kika på det. Tack för lyssning och synpunkter Eddi!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Fin lår :wub:. Jag upplever väl rösten lite vass kanhända, i synnerhet då jag lyssnar i lurar (Bayerndynamic DT 770 Pro 80 ohm).

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Tack Space! Ja, hur fixar man det?  :unsure:
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Tack Space! Ja, hur fixar man det?  :unsure:

 :unsure: ... Jag hade kanske skurit lite i det högre registret. Men det är bara jag, ta inte mina åsikter för allvarligt.

Edit. För det mesta brukar jag använda Izotope Nectar, välja en preset, ta på mig en sakkunnig min och sen skruvar jag och låtsas veta vad jag gör  :lol:

//Space
« Senast ändrad: 24.03.2024, 14:28:10 by spacetrucker »
Life is too short to remove USB safely


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Tack Space! Ja, hur fixar man det?  :unsure:

 :unsure: ... Jag hade kanske skurit lite i det högre registret. Men det är bara jag, ta inte mina åsikter för allvarligt.

Edit. För det mesta brukar jag använda Izotope Nectar, välja en preset, ta på mig en sakkunnig min och sen skruvar jag och låtsas veta vad jag gör  :lol:

//Space

Tack igen Space för snabbt svar. Jag har Nectar Elements som kom med någon Nativeplugg. Kanske skall kika på den. Jag kollar också på Youtube, nåt de kallar parallell compression utan att ha en aning om vad de pysslar med.  :lol:
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Fantastiskt låt helt enkelt. Pianot är lite spretigt i spelet här och där men då hör man ju att det är spelat på riktigt. Tummen upp