Kontrollrummet

equality - Longing (ny version)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Ägde en tid en Line 6 med simulerade ljud från olika stränginstrument. Ganska kul att leka. 12:an lät väl ganska plåtig. Körde in ljudfjölen i Melodyne och vips kom det ut en midi fil som efter lite städning kunde skickas till 8DIO:s samplade gura. Kanske närmare "the real thing"?


https://on.soundcloud.com/viHan
« Senast ändrad: 04.03.2024, 10:20:17 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Kul att leka.

Bendsen som återkommer hela tiden låter inte trovärdig och är väl det som avslöjar mest.  Ganska jobbigt att spela så på en tolva, och också rätt omotiverat..

Men bra nära…


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Kul att leka.

Bendsen som återkommer hela tiden låter inte trovärdig och är väl det som avslöjar mest.  Ganska jobbigt att spela så på en tolva, och också rätt omotiverat..

Men bra nära…

Tackar! Jo, det blir jobbigt att töja dubbelsträngar. Lättare på en sexsträngad som Line 6 då. Dessutom knepigt i datorn att töja enbart en ton. Tog bort de flesta bendsen men inte alla.  :rolleyes: Finns kanske skäl att göra om allt med en vanlig sexstrångad.  :D
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Ja, som sagt, bends på en 12:a låter lite konstigt och jag upplever ibland lite otajt/tveksamt vid vissa toner,
som antagligen har med transformationerna i Melodyne o.d. att göra.... :unsure: Skulle nog låta betydligt
bättre med din akustiska 6:a eller kanske en dobro! Jag gillar pianot och basen i alla fall!  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Ja, som sagt, bends på en 12:a låter lite konstigt och jag upplever ibland lite otajt/tveksamt vid vissa toner,
som antagligen har med transformationerna i Melodyne o.d. att göra.... :unsure: Skulle nog låta betydligt
bättre med din akustiska 6:a eller kanske en dobro! Jag gillar pianot och basen i alla fall!  :)
/Asti


Tack för era gyllene öron! Ju längre det smått självplågande projektet pågår, desto mer hemmablind / -döv blir jag.  :lol: Kanske låter det otajt också trots att det rent grafiskt på pappret/skärmen inte skall göra det. Återstår nog bara den sanna hårdvaran som du är inne på. Går inte att runda en riktig tolva tydligen men hellre en runda med en tolva whisky istället. Tar inte så mycket processorskraft heller. God helg!
« Senast ändrad: 02.03.2024, 13:42:55 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Lade upp en ny version. :-)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
You have not provided a valid SoundCloud URL. Learn more about using SoundCloud players.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
You have not provided a valid SoundCloud URL. Learn more about using SoundCloud players.

Åh f.. Lär mig aldrig hur det skall länkas. Nu tror jag det funkar (utan bild). Tack!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
You have not provided a valid SoundCloud URL. Learn more about using SoundCloud players.

Åh f.. Lär mig aldrig hur det skall länkas. Nu tror jag det funkar (utan bild). Tack!

Du kanske behöver gå med i Länkarna...?  :unsure:
Nu låter det bättre utan bends!  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Asti: Ja kanske det men frågan är om det det hjälper. Länkade till fel version. Det var nämligen enbart äkta vara (Yamaha tolvsträngad) på den du lyssnade på! Meningen var att den skulle dubbeltrackas med den plastiga digitala. Nu tror jag... :unsure:  Tack för att du kollade! Nu är det iaf korrekt version om nån orkar.   :lol:
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves