Forum > Demolåtar

equality - Longing (ny version)

(1/2) > >>

equality:
Ägde en tid en Line 6 med simulerade ljud från olika stränginstrument. Ganska kul att leka. 12:an lät väl ganska plåtig. Körde in ljudfjölen i Melodyne och vips kom det ut en midi fil som efter lite städning kunde skickas till 8DIO:s samplade gura. Kanske närmare "the real thing"?


https://on.soundcloud.com/viHan

Wernborg:
Kul att leka.

Bendsen som återkommer hela tiden låter inte trovärdig och är väl det som avslöjar mest.  Ganska jobbigt att spela så på en tolva, och också rätt omotiverat..

Men bra nära…

equality:

--- Citat från: Wernborg skrivet 02.03.2024, 00:37:50 ---Kul att leka.

Bendsen som återkommer hela tiden låter inte trovärdig och är väl det som avslöjar mest.  Ganska jobbigt att spela så på en tolva, och också rätt omotiverat..

Men bra nära…

--- Slut citat ---

Tackar! Jo, det blir jobbigt att töja dubbelsträngar. Lättare på en sexsträngad som Line 6 då. Dessutom knepigt i datorn att töja enbart en ton. Tog bort de flesta bendsen men inte alla.  :rolleyes: Finns kanske skäl att göra om allt med en vanlig sexstrångad.  :D

Asti:
Ja, som sagt, bends på en 12:a låter lite konstigt och jag upplever ibland lite otajt/tveksamt vid vissa toner,
som antagligen har med transformationerna i Melodyne o.d. att göra.... :unsure: Skulle nog låta betydligt
bättre med din akustiska 6:a eller kanske en dobro! Jag gillar pianot och basen i alla fall!  :)
/Asti

equality:

--- Citat från: Asti skrivet 02.03.2024, 12:05:22 ---Ja, som sagt, bends på en 12:a låter lite konstigt och jag upplever ibland lite otajt/tveksamt vid vissa toner,
som antagligen har med transformationerna i Melodyne o.d. att göra.... :unsure: Skulle nog låta betydligt
bättre med din akustiska 6:a eller kanske en dobro! Jag gillar pianot och basen i alla fall!  :)
/Asti

--- Slut citat ---


Tack för era gyllene öron! Ju längre det smått självplågande projektet pågår, desto mer hemmablind / -döv blir jag.  :lol: Kanske låter det otajt också trots att det rent grafiskt på pappret/skärmen inte skall göra det. Återstår nog bara den sanna hårdvaran som du är inne på. Går inte att runda en riktig tolva tydligen men hellre en runda med en tolva whisky istället. Tar inte så mycket processorskraft heller. God helg!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion