Kontrollrummet

Hackintosharnas Hackintosh QUO AOS

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Den har varit död i över 10 år efter en kort tripp uppför källar trappen men nu går en av mina bästa hackmackar igen. Det fanns eller kanske fortfarande finns något som heter Kickstarter (Jo det finns fortfarande kollade precis). Det handlar kort sagt om ett moderkort som kan köra både OS X och Windows utan en massa hackande och trixande. Det blev lite stort och många hjälpte till. När det var i hamn och Gigabyte hade byggt korten så kunde man köpa dom och jag köpte två, det här är ett av dom. Det har hänt mycket på mac sidan så där är man hänvisad till äldre versioner av OS X men det funkar fortfarande med nyare Windows versioner och jag tror ända upp till Win 10. Komponenterna var dåtidens bästa och top notch, det hade bland annat första generationens Thunderbolt.



Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Sen dog den igen  :D fan fan fan.

Jag hade bytt SSDn mot en snurr disk och det gick fint ett tag men sen började det kvida och låta illa om datorn :D. Jag trodde kabeln till cpu fläkten hade trasslat in sig i fläkten så jag stängde av datorn och sen ville den inte gå igång igen. Jag testade att få igång den ett gäng gånger men det var total tji.

Nåväl dator meken ville att jag skickade tillbaka den så det gjorde jag. När den kom fram så funkade den? Det du, jävla konstigt får man nog säga.

Kanske axeln till hårdskens snurrskiva kärvade. Jag tror jag hade den liggandes upp och ner när jag testade datorn med snurrdisken. Sen kanske den skakade loss under frakten, vem fan vet. skumt som fan.
« Senast ändrad: 02.03.2024, 03:02:45 by Burnin_Sven »