Forum > Demolåtar

Asti - Enemies

<< < (2/2)

equality:
Avskalat och fint. Lite trångt i mellanregistret med dobro, piano och steel. Bas? Pianoslingorna behöver kanske varieras. Annars snyggt! Altiverb på voxen?

Asti:

--- Citat från: equality skrivet 16.02.2024, 16:17:45 ---Avskalat och fint. Lite trångt i mellanregistret med dobro, piano och steel. Bas? Pianoslingorna behöver kanske varieras. Annars snyggt! Altiverb på voxen?

--- Slut citat ---

OK, trångt i mellanregistret! Jo, det finns en "syntbas" från Spitfire Audio, som heter Foghorn: Sound the Alarm.
Det var just det med pianoslingorna som jag undrat över! Dom kanske behöver varieras mer ja!? När jag lyssnar på Loney Dear
så tycker jag ofta det funkar med rätt så monotona pianoslingor, men han har väl snyggare slingor helt enkelt!  :)
Nej, har inte installerat Altiverb! Har tyvärr inte installerat Winrar.... :wacko:
Tack för din kommentar Micke!
/Asti

Kornstad:
Tycker denna var riktigt skön och stämningsfullt dyster.
Man vaggas med i melodin och stämmorna och jag gillar hur den bygger upp en aning när trummorna kommer in.

Precis lagom nu i detta arrangemang tycker jag!   :wub:

Asti:

--- Citat från: Kornstad skrivet 17.02.2024, 10:19:49 ---Tycker denna var riktigt skön och stämningsfullt dyster.
Man vaggas med i melodin och stämmorna och jag gillar hur den bygger upp en aning när trummorna kommer in.

Precis lagom nu i detta arrangemang tycker jag!   :wub:

--- Slut citat ---

Min fru kallar mig Dysterkvist!  :D
Skönt att du tycker trummorna funkar och att arret är OK!
Tack för din kommentar!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion