Forum > Demolåtar

equality - folkgong

(1/2) > >>

equality:
Gamla grejor som skräpar på hårddisken. Tänkte att denna kunde få komma i kontakt med modern 20-talsteknologi (hur sjukt låter inte detta för en som är född på 1950-talet). Inte AI då utan lite bättre pianoljud och masterplugg. Pianoliret helt omgjort f ö.

Knorrbas (Gigastudio, RIP) meets knätofs eller nåt balanserande på eggen över pekoralstupet?

Burnin_Sven:
Det låter fint som ..... mycket som händer kan man tycka iofs och själv skulle jag föredra mer avskalat och med en stillsam sång men det är jag. Svenskt och bra sväng är det

equality:

--- Citat från: Burnin_Sven skrivet 12.02.2024, 18:44:29 ---Det låter fint som ..... mycket som händer kan man tycka iofs och själv skulle jag föredra mer avskalat och med en stillsam sång men det är jag. Svenskt och bra sväng är det

--- Slut citat ---

Ja, kanske drog lite väl mycket på pianot. Blir lite carried away när man sitter där. Tack Sven för kommentaren!

Asti:
Det låter jättefint! Ljudbilden är ren och mixen mycket bra.
Gitarrliret är snyggt och jag är svag för kontrabasen, speciellt när den blir mer melodiös.
Pianot blir på vissa ställen lite "stressat" och jag  upplever lite "snubbel" vid 1:24-1:28
och likaså vid ca 1:53! Hur som helst en riktigt skön lyssning!
/Asti

equality:

--- Citat från: Asti skrivet 12.02.2024, 21:58:29 ---Det låter jättefint! Ljudbilden är ren och mixen mycket bra.
Gitarrliret är snyggt och jag är svag för kontrabasen, speciellt när den blir mer melodiös.
Pianot blir på vissa ställen lite "stressat" och jag  upplever lite "snubbel" vid 1:24-1:28
och likaså vid ca 1:53! Hur som helst en riktigt skön lyssning!
/Asti

--- Slut citat ---

Tack Peter! Ja, det blev lite väl mycket drillande där. Ska se över detta. Kul att du verkar gilla det hela ändå! Stort tack!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion