Forum > Demolåtar
Asti - Sliding (test av Indiginus Resonator-plugg)
Asti:
--- Citat från: Eddi skrivet 25.10.2023, 02:51:55 ---Låter hur proffsigt som helst Peter gör en sång och sjung nåt "Mitt hus brann ner en vacker dag , I askan fanns blott rester av mitt liv, men mitt i det svarta fanns en rörelse kvar, ja en skadad kråka som flaxa för sitt liv. etc" Sen skickar du in den till Lugna Favoriter och håvar in Stimpengarna. :D
--- Slut citat ---
Roligt att det låter bra!
Bra tips! :D
/Asti
91:an:
Imponerande vad det går att åstadkomma. Sen tycker låten är väldigt bra också, akordföljderna, harmonierna. Egen komposition?
Skaffade själv denna resonatorplugg när vi hade countryfestival här. Den där slideplugen borde jag nog skaffa också... :rolleyes:
Asti:
--- Citat från: 91:an skrivet 26.10.2023, 12:22:02 ---Imponerande vad det går att åstadkomma. Sen tycker låten är väldigt bra också, akordföljderna, harmonierna. Egen komposition?
Skaffade själv denna resonatorplugg när vi hade countryfestival här. Den där slideplugen borde jag nog skaffa också... :rolleyes:
--- Slut citat ---
Tack, jo det är en egen komposition. Var först tänkt att lägga på sång, men det var så roligt att leka med resonatorn,
så det fick bli instrumentalt i stället! :rolleyes:
Lap-steel pluggen funkar på ungefär samma sätt som Resonatorn, så man lär sig den rätt snabbt.
Skaffar jag dessutom The Fiddle och The Banjo, så kan jag helt snöa in på country i fortsättningen! B)
Tack för din kommentar!
/Asti
spacetrucker:
Could have fool me :lol:... låter bra ju. Indiginus har bra greijer.
//Space
Asti:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 27.10.2023, 17:03:46 ---Could have fool me :lol:... låter bra ju. Indiginus har bra greijer.
//Space
--- Slut citat ---
Ja, dom har flera instrumentpluggar som låter bra!
The Fiddle och The Banjo tycker jag låter riktigt fint.
Men det blir ju tyvärr dyrt om man vill ha många...plus att du måste ha fullversionen av Kontakt.
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida